Svenska
Gamereactor
guide
Warhammer 40,000: Space Marine II

Warhammer 40,000: Space Marine 2 Vapenlista

Oavsett om du älskar att överösa dig själv med blod genom att ge dig in i närstrid eller skjuta Tyranid-huvuden på avstånd, har vi en genomgång av de bästa vapnen för att möta dina behov.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Warhammer 40,000: Space Marine II låter dig ha tre vapen i din utrustning. Ett primärt, sekundärt och närstridsvapen. Det skiljer sig lite från det första spelet, där du fick bära runt på tre primära vapen om du så önskade, och dela ut död med ett vapen på nära håll, medeldistans och kikarsikte. Det finns en mindre utrustning den här gången, men fler vapen att välja mellan, så hur bestämmer du vilket som är bäst att välja?

Tja, du läser den här listan förstås. Även om du kan komma undan med att döda nästan hur du vill i Warhammer 40,000: Space Marine II, om du vill höja svårighetsgraden utan att svettas, här är en uppdelning av de starkare vapnen. En kort notering innan vi börjar, de tunga vapnen som Heavy Bolter och Multi-Melta kommer inte att finnas med på den här listan, för även om de är mycket bra vapen, är de inte saker du kan utrusta dig med från början, såvida du inte spelar Heavy Class.

S-nivå:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Chainsword: Ärligt talat tänkte jag lägga alla närstridsvapen i S-tier här, eftersom de är så nödvändiga att bekämpa i Warhammer 40,000: Space Marine II att du inte riktigt kan säga att någon av dem är värdelös. Men alla är inte lika bra och det är svårt att argumentera mot det inledande närstridsvapnet och det mest ikoniska i hela Warhammer 40k. Chainsword har hyfsad skada, solid hastighet och fantastiska dödsanimationer, vad mer vill du ha?

Detta är en annons:
Warhammer 40,000: Space Marine II

Power Sword: Traditionella svärdsälskare kommer förmodligen att vilja ha en mindre tandad egg, och här kommer Power Sword. Precis som kedjesvärdet har det några fantastiska dödar, och mångsidigheten från dess hastighets- och kraftlägen gjorde det till en personlig favorit under min huvudkampanjgenomspelning.

Warhammer 40,000: Space Marine II
Detta är en annons:

Heavy Bolt Pistol: Vi går över till avståndsvapen nu, vi börjar med ett sekundärt vapen. Det bästa sekundära vapnet, det vill säga i Heavy Bolt Pistol. Åtta skott kan vara en tredjedel mindre än den vanliga Bolt Pistol, men de har tillräckligt med kraft för att du ska kunna besegra tuffare fiender med bara det stora järnet på höften.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Instigator Bolt Carbine: Detta kan tyckas vara en udda inkludering, och till en början var jag inte så förtjust i något av de omfångsbaserade, icke-prickskyttevapnen, men Instigator vann mig med sin förmåga att bara strimla sig igenom fiender med sina tre skott. Om du siktar bra kan du krossa flera tuffare fiender i ett enda magasin.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Heavy Bolt Rifle: Precis som Heavy Bolt Pistol före den, sitter Heavy Bolt Rifle på denna topplacering på grund av den punch den har jämfört med sina bröder. Den kanske har mindre ammunition, men skadan du får gör att du kan hugga dig igenom en hord innan de ens har nått dig, vilket ger dig chansen att hoppa in i närstrid helt fräsch.

A-nivå:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Combat Knife: Dess snabbhet förbättras på kedjesvärdet och Power Sword, men stridskniven gör helt enkelt inte skadan, vilket ibland gör att du hackar på fiender längre än du har tid för, eftersom det alltid finns en motståndare bakom dig. Fortfarande ett mycket, mycket gediget alternativ, men inte riktigt det bästa.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Bolt Pistol: Precis som jag sa med Heavy Bolt Pistol är Bolt Pistol i sig ett bra alternativ, och kan rensa ut mindre fiender med huvudskott ganska enkelt, men den är inte riktigt lika kraftfull eftersom den är tyngre kusin.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Auto Bolt Rifle: På tal om det, här har vi den snabbskjutande versionen av Bolt Rifle. Auto Bolt Rifle är ett starkt sätt att rensa ut de mindre fienderna, men inte tillräckligt starkt för att konsekvent hålla större fiender borta från din rygg, och är återigen ett effektivt alternativ som kan utklassas.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Bolt Rifle with Grenade Launcher: Samma sak gäller för det här kampanjexklusiva vapnet i berättelsen, men det har den extra granatkastaren för att hålla det borta från någon av de lägre listorna.

Warhammer 40,000: Space Marine II

LAS-Fusil: Den första av två riktiga långdistansföremål på den här listan, LAS-Fusil är i huvudsak en laserpistol som du laddar upp och spränger fiender med. Den kan enkelt skjuta två skott mot starka fiender och är ett föredraget alternativ till Sniper Bolter (förlåt för spoilern där).

Warhammer 40,000: Space Marine II

Stalker Bolter: En sorts prickskytt, på sätt och vis inte, Stalker Bolter är ett starkt vapen som har en tillräckligt bra eldhastighet så att du kan hålla fast fiender även om du inte nödvändigtvis kan döda dem med ett eller två skott.

B-nivå:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Thunder Hammer: Även om jag älskar att krossa fiendens skallar med Thunder Hammer, kan jag inte säga att det är lika bra som de andra närstridsvapnen. Skadan är där uppe, men den är så långsam att du ibland kan få in två kedjesvärdshugg när du kommer i ett med hammaren. Se ändå till att du använder den åtminstone ett tag eftersom det är så roligt.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Power Fist: Power Fist är också ett långsammare närstridsvapen, men även om det inte är lika långsamt som hammaren stannar det i den här delen av listan eftersom dess räckvidd ibland kan kännas underväldigande. Återigen, men få lite användning av det eftersom animationerna är galna.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Bolt Carbine: Det är svårt att se Carbines inte som en något sämre version av gevären i det här spelet. Bolt Carbine gör hyfsad skada, men den tar slut på ammunition så snabbt att du inte kan använda den på ett tillförlitligt sätt utan att bli omsvärmad av de saker du inte har dödat.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Plasma Incinerator: Plasmavapen var inte för mig under min genomspelning, men jag kommer inte att förneka kraften hos standard Plasma Incinerator. Att ladda upp den här skurken och sedan spränga en Rubric Marine i bitar när jag bara hade för avsikt att skada honom var en syn att skåda.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Melta Rifle: Melta Rifle är ett starkt AoE-vapen som har några underbara effekter, men det kämpar med ammunitionskapaciteten, och efter några skott måste du leta efter en påfyllning någonstans. Synd, eftersom skadan är extremt imponerande.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Sniper Bolter: Sniper Bolter är fortfarande ett bra långdistansvapen om du av någon anledning inte gillar lasrar. Men det gör inte riktigt lika mycket skada om du inte är konsekvent med dina huvudskott, och även då kommer ett liknande ammunitionsproblem som Melta Rifle.

C-nivå:

Warhammer 40,000: Space Marine II

Plasma Pistol: Plasma Pistol har en hyfsad kraft, särskilt om du laddar ner den, men som ett sekundärt vapen går den igenom sin ammunition mycket snabbare än du förväntar dig. Dessutom kan den överhettas, vilket innebär att du inte bara kan spamma den i panik när du är omringad. Inte ett dåligt vapen på något sätt, men det sämsta av ett stort gäng sidovapen.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Occulus Bolt Carbine: Om du vill ha en scoped Carbine känns Instigator bara som en bättre version. Visst, du kan hålla dig på avstånd med Occulus och den har inte mycket rekyl alls, men utan de där tre skotten kommer du att känna att du inte gör mycket skada alls.

Warhammer 40,000: Space Marine II

Marksman Bolt Carbine: Trots att den är mycket exakt på avstånd med full snabb eld, känns Marksman Bolt Carbine återigen underväldigande på grund av sin skada. Det är ett mångsidigt vapen, men egentligen behöver du inte ditt vapen för något mer än att döda. Återigen är inget vapen i Space Marine II ett dåligt val, men det finns bättre än detta.

Vad tycker du om vår lista?

Relaterade texter

Warhammer 40,000: Space Marine IIScore

Warhammer 40,000: Space Marine II

RECENSION. Skrivet av Joakim Sjögren

Titus är tillbaka i sin blålackade Space Marine-rustning, och vi har testat om det är lika roligt att slakta kättare och utomjordingar år 2024 som det var 2011...



Loading next content