Svenska
Gamereactor
lifestyle

Vi har gått vidare från unboxings, nu vill folk se packning

Varumärken marknadsför sig nu genom att visa hur de packar kundernas beställningar.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det kan vara svårt att hänga med i de oändliga snabba trenderna på internet idag. En gång brukade folk älska att titta på unboxing-videor, men nu, som Wired rapporterar, verkar det som om trenden har vänt, och nu vill folk packa videor.

Videor med hashtaggen packingorders har för närvarande en kollektiv 9 miljarder visningar på TikTok, och består mestadels av varumärken som visar skräddarsydda beställningar som de har skapat för kunder. Pamela Rutledge, en mediepsykolog som tidigare har skrivit om unboxing, säger att förpackningsvideor har "all dragningskraft av unboxing, plus vetskapen om att det du tittar på är speciellt för dig."

Vissa företag lyckas till och med tjäna lite extra pengar för sina förpackningsvideor. Brittney Applegate debiterar kunderna ytterligare $ 8 för att se deras beställning förpackad åt dem. Hon hävdar dock att det inte handlar om pengarna, och genom att ta betalt kan hon helt enkelt packa fler beställningar på dagen utan att filma var och en.

Är du ett av att packa videor?

Detta är en annons:
Vi har gått vidare från unboxings, nu vill folk se packning


Loading next content