Svenska
Gamereactor
nyheter
Assassin's Creed Mirage

Ubisoft: Uppdragsstrukturen i äldre Assassin's Creed-titlar hade många begränsningar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det kommande Assassin's Creed Mirage har ofta beskrivits som en återgång till seriens rötter, med en mer begränsad omfattning och fokus på smygande och parkour. Även om äventyret skippar många av de nyare rollspelsmekanikerna, behåller det ändå uppdragsstrukturen som introducerades i Assassin's Creed Origins och som låter dig gradvis arbeta med olika mål samtidigt.

Nyligen berättade spelets Quest and World Director, Simon Arsenault, för Gamereactor att det skulle ha varit för begränsande att återgå till de mer linjära och skriptade uppdragen i de tidigare titlarna, och att det hade gått emot deras ambition att bygga en reaktiv och levande spelvärld:

"We could have done that [returned to the old mission structure], but we felt like it was removing a little bit of the emphasis on the city itself," Arsenault told us. "The old mission structure was also bringing a lot of constraints. You needed to have mission-fails if you strayed too far off. You needed to have out-of-bounds. All of those things are kind of old school and in the latest games, we don't have those anymore, and we feel kind of freed because of it."

I vår intervju berättade Arsenault också att de i ett par fall har "cheated on that rule" och introducerat skriptade sekvenser, men för det mesta kommer du att ha friheten att jaga vilken ledtråd eller vilket mål du vill.

Assassin's Creed Mirage släpps den 5 oktober till PC, Playstation och Xbox. Du kan läsa vår förhandstitt på spelet här.

Assassin's Creed Mirage

Relaterade texter

Assassins Creed MirageScore

Assassins Creed Mirage

RECENSION. Skrivet av Marie Liljegren

Någonstans hörs ljudet från en santur, ett stränginstrument som får en att transporteras till en svunnen tid i ett annat land där du sitter med din handkontroll i ditt...



Loading next content