Svenska
Gamereactor
nyheter
Starfield

Tidigare Starfield-utvecklare kritiserar spelets många laddningssekvenser

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Få saker kan göra en gamer lika rosenrasande som loading screens, och ett spel som är pepprat av dem är dessvärre Starfield, Bethesdas senaste skrytprojekt. Men enligt en av utvecklarna som har arbetat med spelet så borde det ha gått att minska ned på dessa avsevärt, och han begriper inte varför man inte försökte göra något åt dem.

Avslöjandet kom under en intervju på The Videogamer Podcast där Purkeypile sa:

"Some of those loading screens were not there when I had been working on it. It could have existed without those"

Utvecklaren i fråga, Nate Purkeypile, lämnade Bethesda för tre år sedan noterade att många av dessa laddningssekvenser inte fanns under den tid som han arbetade med Starfield. Han nämner särskilt staden Neon som ett skräckexempel och påpekar även att roten till problemet ligger i Bethesdas Creation Engine, som helt enkelt inte är optimerad för spel av Starfields omfattning.

Tycker du att Starfield har för många laddningssekvenser?

Starfield
Pest och pina.

Relaterade texter

Starfield: Shattered SpaceScore

Starfield: Shattered Space

RECENSION. Skrivet av Patrik Severin

Patrik har besökt House Va'ruun och otippat nog börjat dyrka en ormgud i denna första expansion till Starfield...

StarfieldScore

Starfield

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Så har det äntligen blivit dags att få utforska rymden i Bethesdas första helt nya spelserie på över 25 år. Vi kollar in om rymdäventyret håller vad det lovar...



Loading next content