Svenska
Gamereactor
artiklar
Call of Duty: Warzone 2

Snabb intryck från Call of Duty: Warzone 2.0 - Season 3

Säsong tre av Warzone 2.0 rullades ut under gårdagskvällen och Hegevall tillbringade fyra timmar med att krypa runt i ett dike med den nya puffran Cronen Squall...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Så rullades den då äntligen ut igår, den tredje säsongen av Call of Duty: Modern Warfare II samt Warzone 2.0 och jag tänkte dela med mig av några rappa intryck från alla de nyheter som under gårdagen tillkom till framförallt Warzone 2.0. Jag spelade under hela gårdagskvällen och har därmed klämt på de flesta av de nya funktionerna samt vapnen men detta handlar naturligtvis bara om rappa, snabba intryck efter fyra timmars spelande och inget annat.

Tempered Plate-västen
Jag hade nog läst slarvigt på förhand för jag blev riktigt förvånad när jag under min första match i Season 3 sprang på en skottsäker väst med färre och större plåtar i än standardvästen. Tempered Plate-västen huserar två större plåtar som markeras som brandgula i UI:t och även om den hjälper lite att kunna plåta-upp snabbare var det sannerligen ingen större förändring sett till TTK:n. Här hade jag velat se en permanent och mer påtaglig förändring framöver. Gör Caldera-västen standard och gör så att dubbla plåtar bidrar till 20% mer motståndskraft rent generellt än som det fungerat hittills. Ett simpelt sätt att förlänga "time to kill" på utan att styra om något annat i själva grundspelet.

Call of Duty: Warzone 2
Nya Gulag-kartan är en klar förbättring.

Resurgence på Al Mazrah
Jag har räknat ned dagarna till säsong tre för att kunna spela Resurgence på Al Mazrah och det var under gårdagskvällen naturligtvis riktigt roligt. Skoj att slippa hamna i Gulag direkt och sen tvingas vänta på att man blir utköpt, roligt att kunna spela mer vårdslöst och offensivt även på den stora kartan utan att riskera att sumpa sitt eget team. Jag tycker dock att 150 spelare i Resurgence på en så pass gigantisk map som Mazrah blir för lite. Här borde Raven ha kastat in 100 till, eller dubblat antalet spelare till 300, totalt. Resurgence ska hålla lite högre tempo än det blir på Al Mazrah just nu, om du frågar mig.

Detta är en annons:

Ny Gulag
Det var verkligen på tiden det, med en helt ny Gulag-karta istället för den där endimensionella fängelse-gården från säsong ett samt två. Nya Gulag påminner mer om en miniversion av en Modern Warfare II-bana med våningar och hus och jag gillade den mer än den gamla direkt, på första försöket. Jag skulle dessutom gärna se att man får köra sin Gulag-match med sin favorit-loadout inklusive sitt Perk-paket.

Inget Plunder, inget Ranked Play... Ännu
Plunder ser jag verkligen fram emot och jag trodde såklart att det skulle finnas från och med igår kväll, men nu står det alltså klart att det kommer "under säsong tre" och inte vid lansering. Och det är väl inget fel med det egentligen då säsong två helt klart led av för få nyheter under säsongens gång. Jag önskar dock att Activision var lite tydligare än sån här gång dock och skrev ut att Plunder inte kommer vid lansering utan att det dröjer några veckor innan det är dags att stjäla kontanter av varandra.

Call of Duty: Warzone 2
Resurgence på Al Mazrah är ett strålande tillskott.

UAV-tornen har nått Warzone 2.0
Bra! Detta är en bra förändring eller "nyhet" som jag tror kommer att bli väldigt användbar framöver. Om två till tre veckor släpper Activision dessutom iväg "Decontamination Stations" precis som från Caldera och detta tror jag stenhårt på för att erbjuda mig som spelare några fler möjligheter i slutcirkeln. Jag hatar verkligen att senapsgasen är så dödlig och så dödligt ultrasnabb som den är i Warzone 2.0 och tar gärna all hjälp som går att finna för att kunna sakta ned tempot i slutet en smula och kunna andras ut samt ladda om magasinen, stoppa i nya plåtar. Om jag hade fått välja skulle gasen bli 20% långsammare och 20% mindre dödlig, vilket skulle innebära att gasmaskerna faktiskt fyllde en riktig funktion och att man kunde spela inuti gasen, om man vill nyttja den strategin mot slutcirkeln.

Detta är en annons:

Preset Perk Package
Detta är en god nyhet, såklart. Att kunna få med sig en eller kanske två Perks tidigt vid första loot-lådan snarare än att tvingas vänta halva matchen för att nå sin Perk-stege via en loadout-drop. Det gör att inledningen på framförallt Ashika-matcherna känns mer intressanta och mindre som en enda lång vänteperiod på att cirkel nummer tre ska visa upp sig.

Call of Duty: Warzone 2
Nya Battle passet heter Blackcell och är snordyrt.

Alejandro & Valeria
Många verkar ha fattat tycke för Modern Warfare II-figurerna Alejandro & Valeria vilket nu lett till att de är med i Battle Pass för säsong tre. Jag gillade inte singleplayerdelen i Modern Warfare II särskilt mycket alls däremot och hade inget till övers för dessa karaktärer vilket innebär att jag inte kommer att spela som någon av dem. Istället siktar jag på att köpa den där direkt hysteriska, fotorealistiska jättekaninen och skrämma slag på folk i Shogun-templet på Ashika, haha.

FJX Imperium & Cronen Squall
Skönt att Raven haft den goda smaken att åtminstone börja laga sniper-delen i Warzone 2.0 som varit dödligt dålig sedan lanseringen i november. Med nya puffran FJX Imperium finns det återigen möjlighet till "one shot / one kill"-sniping vilket varit en av grundpelarna i Warzone under hela vägen, fram till lanseringen av 2.0. Jag gillar fortfarande inte sniperkänslan i det här spelet, tycker det är icke-tillfredsställande och lite godtycklig sett till fysik, rekyl och ljudeffekter men jag gläds att man nu kan döda fiender med ett skott mot huvudet. Allt annat är ju superknäppt. Nya Battlerifle-modellen Cronen Squall verkar dessutom superb och dettas tror jag snabbt kan komma att bli nya metan. Sjuk räckvidd, bra skada och gott om rekyl i automateldsläge vilket är viktigt så att det inte blir en ny RPK-fadäs där folk låg på 900 meters håll och bara tryckluftsplockade fiender som om de vore Skittles.

Relaterade texter

9
Call of Duty: Warzone 2Score

Call of Duty: Warzone 2

RECENSION. Skrivet av Henric Pettersson

Vi har begett oss till Al Mazrah i kampen om att rensa platsen på soldater och stå ensam kvar och satt betyg på upplevelsen...

1
Åsikter om Rebirth Island (Season 3)

Åsikter om Rebirth Island (Season 3)

ARTIKEL. Skrivet av Petter Hegevall

Den gamla Warzone 1.0-favoriten har uppdaterats och förfinats av Beenox och är nu inpulad i Warzone 3.0. Petter har tillbringat tio timmar i Activisions eget Alcatraz...



Loading next content