Ja, så är det. En spelare vid namn Sidek har bestämt sig nu. Den notoriskt enerverande NPC:n från Bethesdas open world-succé skall få känna på en gammal klassisk groundhog day, där han vaknar upp varje dag bara för att bli dödad, om och om igen och för den som inte känner till Nazeem så är han alltså en universellt avskydd NPC i spelarkretsar. Nu är han långt ifrån ensam om att vara hatad i franchisen men frågar man någon med 100+ timmar i Skyrim så är chansen stor att svaret blir just Nazeem.
Så vad är det då som gör denna karaktär så olidligt påfrestande att Sidek har bestämt sig för att ägna varje dag åt att ha ihjäl karln ända fram till Elder Scroll 6 släpps? Det korta och enkla svaret är att han är just påfrestande. En pina för de stackars nerverna. Han är dryg som få och otroligt nedlåtande och så fort man anländer till hans farm utanför Whiterun, inte sällan vid gott mod, god vigör och med framgång i bagaget så sänks man direkt av hans stroppiga hälsningsfras; "Do you get to the Cloud District very often? Oh, what am I saying, of course you don't." Redan här vill man förmodligen slå en spikklubba i pannloben på honom men de flesta lyckas faktiskt behärska sig och rikta vreden åt spelets riktiga fiender i stället. Men saken är den att om han får leva vidare så kommer man att stöta på honom på andra platser i den öppna spelvärlden och därmed också få samma tröttsamma hälsningsfras, trots att man alltså inte längre befinner sig i Cloud District.
I Skyrim är det ju så att man kan ha ihjäl NPC:er utan att det påverkar storyn, problemet är bara att det är omöjligt att veta vilka och därför får Nazeem ofta leva vidare men nu är det alltså slut med det, om Sidek får bestämma. Han skall nu, varje dag ända fram tills dess att Bethesda släpper Elder Scrolls 6 mörda honom och när detta skrivs har han redan varit aktiv i fyra månader. Då denna dagliga händelse förstås också streamas på hans YouTube-kanal så försöker Sidek även att vara så kreativ som möjligt och hela tiden hitta nya sätt på att ta Nazeem av daga och det kan vara omgivningen, att få andra NPC:er att utföra gärningen eller helt enkelt bussa någon ilsken best på honom.
Det är förstås ett imponerande åtagande då Todd Howard så sent som förra året sa att det är rimligt att tro att det kommer att ta runt femton år mellan Elder Scrolls-spelen och med tanke på att Skyrim kom ut 2011 så skulle den matematiken ta oss till 2026. Det är alltså långt över tusen gånger kvar för Nazeem att möta sitt öde. Nu skall det dock sägas att Oblivion och Skyrim endast hade sex år emellan dem men å andra sidan vet vi absolut ingenting om Elder Scrolls 6 förutom att det existerar, någonstans i ett mycket tidigt utvecklingstadie så Sidek lär nog ha att göra ett tag.