Svenska
Gamereactor
nyheter
Dragon Ball Sparking Zero

Runt 90% av Dragon Ball Sparking Zero-försäljningen kommer från Europa och USA

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Man ska aldrig underskatta Dragon Balls försäljningspotential, och vi har tidigare kunnat berätta att senaste spelet i serien - Dragon Ball Sparking Zero - sålde över tre miljoner exemplar inom 24 timmar efter lanseringen och har därmed blivit en självklar grund för framtida delar.

Om du trodde att det främst var japaner som var intresserade av denna överraskande välfyllda och välgjorda Dragon Ball-simulator, så tar du dock fel. Bandai Namco avslöjar nämligen att runt 90% av försäljningen faktiskt kommer från fansen i Europa och USA.

I en separat rapport beskriver Bandai Namco för övrigt försäljningssiffrorna som "outstanding", och det tror vi ingen argumenterar emot. Läs mer om Dragon Ball Sparking Zero i vår recension.

Dragon Ball Sparking Zero
Ohemult populärt.

Relaterade texter

Dragon Ball Sparking ZeroScore

Dragon Ball Sparking Zero

RECENSION. Skrivet av Joakim Sjögren

Drakar, kulor och stora apor drabbas samman i det senaste spelet med Dragon Ball i titeln. Vi har tittat närmare på Dragon Ball Sparking Zero, och här är vår recension...



Loading next content