Det är fortfarande ett par månader kvar tills vi får ta del av Arkane Austins co-op-vampyrskjutare Redfall, men allt fler detaljer om spelet avslöjas i takt med att väntan blir kortare. I en ny Q&A låter Arkane avslöja med om Redfall, däribland hur svårighetsgraden fungerar i solo- och co-op, samt hur kosmetiska föremål låses upp.
Angående sistnämnda bekräftade Arkane att undantaget förhandsbokningsbonusar kommer du kunna låsa upp alla kosmetiska föremål genom utforskning och som belöningar efter att ha slutfört uppdrag. I en tidsålder då de flesta storspel har så kallade Battle Pass och mikrotransaktioner, är det skönt att vi inte kommer behöva lägga ut extra pengar bara för att utrusta oss med en ny ryggsäck.
När det gäller svårighetsgraden säger Redfalls utvecklare att solo kan ge ett mer utmanade äventyr beroende på hur mycket av kampanjen du slutfört. Saker och ting blir lite mer komplexa i co-op, där Arkane berättar att de "considering your campaign progress and difficulty still, but also looking at the number of players".
"Depending on the size of your party, you'll see changes in the sorts of enemies you encounter, how strong they are compared to solo, and the frequency of elite traits. Those aren't blanket changes either. Some encounters are always going to be easier or harder than others and some may not change at all. But that's the point, things should feel more challenging because you have more players, but it isn't a flat multiplier by any means."
Är du förväntansfull inför Redfall?