Svenska
Gamereactor
nyheter
Quantum Break

Realistiska ansikten i Quantum Break

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

I en intervju med Develop Online låter Sam Lake, creative director på Quantum Break, avslöja att Remedy köpt in en ny teknologi för att återskapa ansikten i spel. Det är skotska Dimensional Imagings DI4D som använder sig av nio kameror för att i detalj fånga upp skådespelares alla ansiktsnyanser och miner. Därmed kommer dåligt skådespel avslöjas i spelet och att använda sig av kunnigt folk blir extra viktigt. Enligt Remedy kommer Quantum Break bli det spel som erbjuder spelvärldens mest realistiska ansikten.

Såhär säger Sam Lake om saken: "Quantum Break is a hugely ambitious project that combines action and narrative components in a unique way to bring the characters to life. The only way to achieve the high quality of performance was to create highly realistic digital doubles of talented actors."

Han fortsätter "By using Dimensional Imaging's DI4D facial performance capture solution combined with our Northlight storytelling technology, we can ensure that every nuance of the actors' performances are captured on screen."

Lake intervjuades även av Official Xbox Magazine under helgen, där Lake sade såhär om saken: "It feels to me that we have passed that dreaded uncanny valley in many ways. Suddenly, it is the real actor and what really matters is the actor's performance."

Quantum Break

Relaterade texter

Quantum BreakScore

Quantum Break

RECENSION. Skrivet av Oliver Thulin

Tiden är äntligen inne för nästa spel från våra finska älsklingar i Remedy. Vi satte Oliver Thulin på uppdraget att ta reda på hur det står sig...

Jobbar Remedy på Quantum Break 2?

Jobbar Remedy på Quantum Break 2?

NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

Vi vet att max Payne/Alan Wake-folket på Remedy såklart arbetar på ett nytt storspel som vi hoppas kommer att visas upp för första gången under årets E3-mässa. Vad det...



Loading next content