Vi vet sedan tidigare att Monolith Productions (Middle Earth: Shadow of Mordor) håller på att utveckla ett spel baserat på DC:s Wonder Woman och att detta ska vara ett story-drivet sådant i en öppen värld. Nemesis-systemet från studions Sagan om Ringen-titlar ska också implementeras och anpassas till DC-universumets amazonprinsessa.
Nu har det även dykt upp information som antyder att Wonder Woman blir ett spel av live service-modell i och med en platsannons på Warner Bros. hemsida där man efterfrågar utvecklare som gärna får ha "Experience helping maintain a live software product or game".
Warner Bros. Discoverys VD David Zaslav har tidigare varit öppen inför sina investerare att just live service är ett upplägg som företaget strävar efter att följa med ett flertal av deras varumärken, så att Wonder Woman ska följa i samma fotspår är i sig inget konstigt. Nästa år släpps till exempel Suicide Squad: Kill the Justice League från Rocksteady Studios som också tydligt följer samma modell.
"Our focus is on transforming our biggest franchises from largely console and PC based with three-four year release schedules to include more always on gameplay through live services, multiplatform and free-to-play extensions with the goal to have more players spending more time on more platforms. Ultimately we want to drive engagement and monetization of longer cycles and at higher levels. We have put specific capabilities. We are currently under scale and see significant opportunity to generate greater post purchase revenue."
Vad tycker du om live service-spel?