Phantom Blade Zero har imponerat vid flera tillfällen tack vare sina otroligt följsamma animationer, och det är även en del av Sonys China Hero-projekt, som syftar till att lyfta fram begåvade kinesiska studior.
Så vad har vi för information om spelet? Det finns inget besked om när det ska släppas, men vi har nu fått två viktiga detaljer om hur det är uppbyggt. Studion deltog nyligen i en intervju med kinesiska Tieba, där det bekräftades att den centrala berättelsen i är cirka 20-30 timmar lång och att det finns drygt 20 timmar extra innehåll.
Det bekräftas också att det finns totalt fyra svårighetsgrader, men vi vet inte vad de heter eller hur de är indelade. Med största sannolikhet innebär detta att gamers med mindre förkärlek för actiontitlar också ska kunna ta del av det roliga, och utvecklaren S-Game berättaratt svårighetsgraden bland annat påverkar checkpoints, vilka är mer generösa på lättare svårighetsgrader under exempelvis bossfighter.
Så småningom kommer spelet också få ett boss rush-läge av något slag, där du kan slåss mot flera bossar i en sekvens, men exakt hur detta kommer att fungera är heller inte presenterat ännu.