EA har bjudit in en av originalutvecklarna som konsult i skapandet av Dead Space Remake för att kunna vara så respektfulla man bara kan mot originalet. Det rör sig om Dino Ignacio, som inte bara var "User Experience Director" i första spelet utan även i de två uppföljarna. Han slängde ut en tweet i går om sin inblandning i projektet och avslöjade att han blev kontaktad av EA redan i januari i år. Han har varit eld och lågor över att få möjligheten att åter arbeta med ett projekt som ligger honom så varmt om hjärtat som Dead Space-serien och han anser själv att EA har varit oerhört respektfulla gentemot originalet, men ändå lyckats hitta vägar att förbättra och utveckla och till och med överraska om man skall tolka svaret han ger till Maxim Nikitin på Roblox.
Precis som i fallen med Capcoms Resident Evil 2 och 3 så rör det sig om en fullständigt makeover för den nya generationens plattformar. Denna gång är det dock enbart de allra senaste konsolplattformarna, utöver PC som får möjligheten att återbesöka USG Ishimura i ny dunkel prakt. Förutom bättre grafik så har EA också lovat att remaken kommer att innehålla förbättringar i både story och gameplay.
Dead Space Remake kommer till PC, Playstation 5, Xbox Series X/S. Inget releasedatum är i dagläget kommunicerat.
Vilka är ännu mer taggade nu?