Svenska
Gamereactor
nyheter
New Tomb Raider

Nytt Tomb Raider utannonserat och utvecklas med Unreal Engine 5

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Förra året firade Tomb Raider sitt 25-årsjubileum med en Youtube-video. Som vi rapporterade förklarade Crystal Dynamics då att de hade "big ambitions for the future of Tomb Raider", som skulle kombinera både den gamla serien gjord av Core Design och de nyare titlarna gjorda av Crystal Dynamics samt "unify these timelines".

Sent igår under ett Epic Games-event som var dedikerat till Unreal Engine 5, dök Crystal Dynamics upp och meddelade att de faktiskt arbetar på ett nytt Tomb Raider-spel och att det kommer använda Unreal Engine 5. Studions general manager Dallas Dickinson sade:

"Crystal Dynamics is proud to be a part of the launch of Unreal Engine 5. This new engine translates into next-level storytelling in gameplay experiences. Our goal is to push the envelope of fidelity and to deliver the high quality cinematic action/adventure experience that fans deserve from both Crystal Dynamics and the 'Tomb Raider' franchise."

Låter riktigt bra, tycker vi, men tyvärr var det i princip allt vi fick veta. Lyckligtvis bör valet av spelmotor innebära att förproduktionsfasen är över och förhoppningsvis tar det kanske inte orimligt lång tid innan vi faktiskt får se något mer konkret från spelet.

HQ
New Tomb Raider
Bild från Logan Cure

Relaterade texter



Loading next content