Svenska
Gamereactor
nyheter
Resident Evil Village

Resident Evil Village hade stora problem inför lanseringen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Medan den genomsnittliga spelentusiasten kanske inte vet så mycket om spelutveckling, kan de flesta ändå förstå att det inte är något ett enkelt jobb att skapa digital magi. Detta trots att stora och små studior ständigt försöker hålla problemen och de svåraste aspekterna dolda från omvärlden. Det är därför extra coolt när giganterna faktiskt är lite ärligare och mer transparenta än vanligt.

Vi har nu fått ett exempel på detta i den senaste minidokumentären från Capcom, där flera av de inblandade personerna avslöjar att Resident Evil Village hade stora problem relativt kort tid före lanseringen. Testarna tyckte exempelvis att skräckisen hade ett dåligt stridssystem, alldeles för många och aggressiva fiender, för lite ammunition och andra synpunkter. Därför fick ärmarna kavlas upp ordentligt upp när utvecklarna återvände till kontoret efter Japans kanske strängaste pandemiåtgärder.

Kolla in den mycket intressanta minidokumentären härunder.

HQ
Resident Evil Village

Relaterade texter

Resident Evil VillageScore

Resident Evil Village

RECENSION. Skrivet av Johan Mackegård Hansson

Ondskan har vaknat i en liten by någonstans i Europa och Johan har tillbringat en vecka med att skjuta varulvar och fly från stora vampyrdamer



Loading next content