Svenska
Gamereactor
nyheter
Cyberpunk 2077

CD Projekt Red kräver sex dagars arbetsvecka inför Cyberpunk 2077

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Så kallad crunch-kultur har varit ett hett debattämne i spelvärlden senaste åren, sedan flera vittnen trätt fram och avslöjat att spelutveckling sannerligen inte är något glamouröst arbete, utan ett där man i vissa fall förväntas förkasta både vänner, familj och hälsa för att få spel klara inför snävt satta deadlines. CD Projekt Red har varit en av de stora syndarna på området, men inför Cyberpunk 2077 lovade de bättring.

Nu har dock journalisten Jason Schreier via sin arbetsgivare Bloomberg avslöjat att CD Projekt Red backat från sitt löfte, och anonyma arbetare på studion har avslöjat att studiochefen Adam Badowski kräver sex dagars arbetsvecka ända fram till Cyberpunk 2077-lanseringen.

Enligt polsk lag, ska detta betalas som vanligt arbete, men i ett inlägg på Twitter skriver Badowski att de anställda kommer att få extra ersättning om spelet säljer, då en del av intäkterna delas ut bland de anställda. Efter att Cyberpunk 2077 flera gånger försenats till stor besvikelse, är det ju inte utan att man undrar varför CD Projekt Red inte väljer ett premiärdatum längre fram direkt som låter dem bli klara utan att pressa personalen.

Cyberpunk 2077

Relaterade texter



Loading next content