Svenska
Gamereactor
nyheter
The Callisto Protocol

The Callisto Protocol hämtar inspiration från verkligt våld

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Långt innan studion Striking Distance visade oss gameplay från The Callisto Protocol, var det tydligt att Dead Space-skaparnas kommande spel verkar vara lika blodigt och äckligt som Isaac Clarkes rymdmardröm, och det finns flera anledningar till varför detta både kommer att skrämma och avskräcka många.

I en intervju hos PCGamesN säger Chris Stone, chief creative officer hos Striking Distance, att de inte bara tagit mycket inspiration från filmer och spel som Resident Evil, Silent Hill, The Thing och Horizon Event när det gäller både atmosfären och våldet i The Callisto Protocol - utan också från verkligheten:

"We've found ourselves looking at a lot of real-life examples of horror and gore. While these were a lot less fun to research, it was some of the most memorable and valuable content when it came to creating realistic visuals and experiences."

Som PCGamesN-artikeln påpekar är Mortal Kombat-utvecklarna Netherrealm också kända för att använda verkliga referenser när de skapar sitt övervåld, vilket gjorde att många slutade eller tog en lång semester till följd av mardrömmar och allmänt dåliga känslor efter lanseringen Mortal Kombat 11. Tiden får utvisa om The Callisto Protocol kommer att väcka lika starka känslor hos både spelarna och skaparna.

The Callisto Protocol

Relaterade texter

The Callisto ProtocolScore

The Callisto Protocol

RECENSION. Skrivet av André Lamartine

André har fått se oroväckande många dödsanimationer i Striking Distances hett efterlängtade actionskräckis och har delat ut betyg...



Loading next content