Svenska
Gamereactor
nyheter
Back 4 Blood

Xbox Game Pass "var en stor del" av framgången för Back 4 Blood

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Under Fun & Serious Game Festival fick vi chansen att träffa Turtle Rock Studios producent Lianne Papp, som hade en panel för att förklara just hennes roll, vilken för många inte känns lika klar som exempelvis animatörer eller programmerare - men som såklart är oerhört viktig. Med tanke på utvecklarnas framgångar med Back 4 Blood (som nått över 6 miljoner spelare), frågade vi hur mycket det gynnat spelet att finnas på Xbox Game Pass. Papp svarade:

"I think the beauty of Game Pass is something that we are able to benefit from, and what I mean by that is, if you are a Game Pass subscriber, you suddenly have this low-barrier entry to trying a bunch of games (...) so anybody that was either on the fence about us, or maybe has never played a co-op zombie shooter, they were all able to try it and maybe they found something that spoke to them. And so I do think that that was massive, because it suddenly you didn't have to put down the price tag of the game to play it. So I do think that that was a big piece of it and I'm very excited to see that they're continuing to use it. In this household, we love it, it's significant!"

Har Xbox Game Pass påverkat huruvida du spelat Back 4 Blood eller ej?

HQ
Back 4 Blood

Relaterade texter

1
Back 4 Blood: Tunnels of TerrorScore

Back 4 Blood: Tunnels of Terror

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har gett oss ut på skattjakt i övergivna, men zombiefyllda, tunnelsystem i den första expansionen till Back 4 Blood...

Back 4 BloodScore

Back 4 Blood

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har återigen tuktat zombies, denna gång i den andliga uppföljaren till Left 4 Dead. Har Turtle Rock något nytt att tillföra detta småtrötta koncept?



Loading next content