Svenska
Gamereactor
nyheter
Mighty No. 9

Mighty No. 9 försenas - iiiiiiiigen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Mega Man-pappan Keiji Inafunes kommande plattformspärla, Mighty No. 9, har haft en problematisk tid. Till en början var det tänkt att det skulle lanseras den 18 september förra året, men försenades på grund av att de upptäckt ett antal buggar relaterade till onlinefunktionerna. Det nya släppdatumet blev den 12 februari i år, men nu har Comcept meddelat att spelet skjuts upp en tredje gång.

Något nytt släppdatum har ännu inte bekräftats, men enligt Inafune hoppas de kunna få ut spelet under våren. Det rör sig fortfarande om otaliga buggar i nätverkskoden.

Såhär säger Inafune:

"We have been working up until the very last moment to resolve these issues in order to make the February release, but it has become clear that we no longer have enough time to fix the issues and have everything prepared for release."

"There are two large reasons for this problem, one of them being the large number of platforms supported (the solution for each platform is slightly different) and the other stems from the fact that the engine we are using is no longer being updated which means adjustments for matchmaking and online code are being made manually (actually reprogramming parts of the engine by the dev team themselves). Unfortunately, this is all a result of miscalculations on the part of us, the development staff."

Mighty No. 9

Relaterade texter

Mighty No. 9Score

Mighty No. 9

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Väntan på den spirituella uppföljaren till kultklassikern Mega Man är äntligen över och vi har spelat som om det vore 1991...



Loading next content