Fable II

Jag tycker att Fable 2 är ett väldigt bra och snyggt spel. Men jag tycker att det blir rätt så tråkigt om man spelar det länge (max 1 timme/dag). Själv så har jag inte klarat Fable 1 men man behöver inte göra det för det har inte samma handling. Ibörjan när jag precis fick spelet så tänkte jag oooo shit jag har lagt mycket pengar på detta spelet men det var inte bra det var riktigt tråkigt med bland annat att systern i spelet följde efter hela tiden. Men sen så när man väll har börjat spela mer så började jag gilla det mer och mer. Men sen så fattade jag att det var tråkigt med att bara sitta och klara alla uppdrag så jag började köpa fler hus och fick en fru. Det finns en massa att göra man kan köpa hus och hyra ut hus eller så kan man had et så man kan bo i det det som var rikgtgt najs med att hyra ut hus är att man får pengar var femte minut även när man inte spelade Fable det var rikgtigt bra. Man kan göra en massa mer t.ex. att skaffa en fru skafa barn ta han om dem man kan även möblera om sitt hus man kan offra människor och en massa mer att göra. Så det spelet är en blandning av Zelda och sims. Men man ska inte bara klara genom spelet man ska ha roligt också ha hus fruar barn m.m. Själv så har jag inte klarat det än spelar det redan i en månad typ och jag har inte ens klarat hälften av spelet. Jag skulle rekommendera detta spelet till dem som gillar Zelda och sims. Jag rekommderar inte det till dem som gillar actionspel och läskiga spel detta är inget för dem. Men spelet kan bli rätt så enformigt efter ett tag. Men detta spelet är också väldigt lätt jag stör mig på att det inte finns några svåra bossar att möta eller något liknande fast jag har ju inte klarat det så jag vet inte det. Detta spelet är värt pengarna som det kostar. :)

Medlemsrecensioner36
Samlat betyg: 7.9/10
1