The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Låtsas en gång,att du inte vet vad en Deku Nut är.Låtsas en gång att du aldrig klivit upp på Epona.Låtsas en gång att du inte vet hur Song Of Storms går.Låtsas en gång att du inte har blivit indragen av atmosfären i Hyrule Market.Låtsas en gång,att du aldrig spelat Ocarina Of Time.

Hyrule är som jag minns det. Frodiga gröna ängar,många olika personligheter,dag och natt men det är vackrare. Du kan verkligen få solen i ögonen,känna det mjuka gräset på Hyrule Field och höra Epona gnägga. Zelda serien har en regel:Utforska. Det är det du ska göra,det ger dig total frihet att göra nästan vad du vill.Kasta hönor,rida på hästar,spela Okarina. Historian minns du säkert.
Spelet börjar med en Förstapersonsvy,du ser genom älvan Navis ögon. Hon har bråttom. Hon åker in i Kokiri Forest,Kokiriernas hem,och även vår hjälte Links.

Navi väcker en sovande Link ur en mardröm. Hon säger att det stora Dekuträdet har ett meddelande till honom. Link vaknar,du kontrollerar honom. Du skaffar ett svärd och en sköld och går till Dekuträdet. Hyrule är i kris,den onde Ganondorf sprider sin onda maginöver världen för att sedan ta över den. Han säger att du måste prata med Prinsessan Zelda för att få hennes hjälp. Sedan ger sig Link ut på sitt livs äventyr. Link får gå långa transportsträckor,slåss mot hemska bestar och resa i tiden. Tidsresorna var ett viktigt element i originalet och det är det naturligtvis i remaken med. Spelet fortsätter att vara gyllene från Links uppvaknande till slutstriden mot Ganondorf.

Spelet har fått sig en rejäl ansiktslyftning då polygoner och texturer har mångdubblats. Nu är Links knän inte spetsiga längre! Det finns även flera frames vilket gör rörelserna mjukare.

Ljudet briljerar som vanligt och Okarinamelodierna är tidlösa och glöms aldrig bort. Eponas frustande och fåglarnas kvittrande hörs utmärkt.

Det tar lång tid att samla allt och utforska Hyrule till fullt. Vilket gör hållbarheten hög. Du är hjälten,på riktigt. Svårare äventyret Master Quest är inpackat också och bjuder på svårare dungeons och fiender. Ett nytt spelläge kallat Boss Rush låter dig besegra spelets bossar hur mycket du vill.Ett fantastiskt tillägg.3Dn tillför inte särskilt mycket men kan ändå vara kul när bossarna presenteras.

--------------Sammanfattning--------------
Link är tillbaka,på riktigt. Tidernas bästa spel har fått sig en remake,och det gör ingen besviken.

Grafik:9