Damn you Capcom! Damn you all to hell!
DR:CW är vid första anblicken en trevlig bekantskap. Jag och Frank, från DR1 slå oss fram genom högar av döingar tills vi når en safespot, typ.
Men vad händer då? Jo, ett uppdrag, på tid!
Vakter skjuter mig, zombies försöker bita mig.
Frank ställer sig mitt i skottlinjen. Och tillråga på allt blir jag förblindad av flashbangs och måste köra nåt QTE. Efter åtta försök och illa tillbakahållet raseri utbrott klarar jag så uppdraget.
Dags att ta sig tillbaka till safespoten.
Hamnar lite fel och roar mig med att avrätta zombies. Plötsligt! Pang! En sekvens! Vi blir tillfånga tagna av vakterna! GAME OVER!
-Oj då, tiden tog slut!
Varför göra ett spel som uppmanar en att inovativt mörda zombies men sen bestraffar en för det?
Sparplats hittade jag nauturligtvis inte nånstans inärheten. Nej hur kul vore det? Låt oss spela om en halvtimme i stället!
Dessutom är kontrollen värdelös. Vore ju tacksamt om man kunde ta skydd när alla beskjuter en men nä då! Spurta verkar också omöjligt, man får lufsa fram genom horder av zombies medans ens livmätare krymper!
Förstår att vissa gillar DR, jag är inte en av dom!
Ett värdelöst koncept som förstör vad som kunde ha blivit ett mästerverk för zombie älskare!
Ge mig ett spel, fritt från tidspress, där man får spara var man vill, då kan vi snacka!
Uppdrag och story ska naturligtvis finnas, men kolla på tex Gta.
Varför inte bara välja när uppdraget ska starta genom att tex prata med nån el dyl?
Nej, ett missat tillfälle. Gå och lägg er Capcom!
+ Ser ok ut
Kul zombie dräpar möjligheter
Roliga vapen
- Allt annat
Slutbetyg 4 Gör om, gör rätt!