Svenska
Gamereactor
nyheter
Concord

Marvel Rivals-regissören om Concords misslyckande: "Saknade unikt värde för spelarna"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Thaddeus Sasser, regissör för dundersuccén Marvel Rivals, har reflekterat över varför Concord floppade och menar att spelet inte erbjöd något unikt värde för spelarna. Han påpekade också att spelare ofta är djupt investerade i etablerade titlar som exempelvis Overwatch, vilket gör det svårt för nya aktörer att locka över dem utan att erbjuda något distinkt.

Marvel Rivals, menade han på, skiljer sig genom att låta en anta rollerna som olika ikoniska superhjältar - exempelvis Storm eller Doctor Strange, vilket ger en unik upplevelse. I ett samtal med VideoGamer sa han:

"There's a switching cost," he said. "I've already invested in Overwatch, I've got 15 skins for Pharah, I'm not going anywhere."

Vad tror du, är detta den primära anledningen bakom Concords kolossala misslyckande?

Concord
En pannkaka utan dess like.

Relaterade texter

ConcordScore

Concord

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Efter åtta års utveckling har Sony-ägda Firewalk Studio (som består av Destiny-veteraner, primärt) äntligen färdigställt sin haussade Overwatch-utmanare. Petter har delat ut betyg...



Loading next content