Magic Knight Rayearth gör comeback till hösten men det bjuds på en smygtitt redan i juli
Clamp gör sig redo att skicka sina hjältinnor tillbaka till fantasyvärlden Cephiro för nya äventyr...
Allt gammalt ska bli nytt, och det gäller inte bara i Hollywood, utan även i Japan där det i höstas bekräftades att Magic Knight Rayearth ska göra comeback. Det blir en slags reboot för att välkomna nya fans som ska lära känna de tre tjejerna Hikaru Shidou, Umi Ryuuzaki och Fuu Hououji samt följa med dem på äventyr.
Att den nya serien skulle ha premiär i år vet vi redan, men något datum har ännu inte avslöjats annat än att det är dags i oktober. Redan innan dess finns dock chansen att få en första titt. Nu meddelar nämligen Anime Expo 2026-arrangörerna att serien kommer premiärvisas under den Los Angeles-baserade mässan. Den pågår mellan den 2-4 juli, så det är alltså bara en månad kvar tills de första intrycken börjat dyka upp.
Magic Knight Rayearth startade sin bana som manga 1993 innan den året efter släpptes som animé och blev ohemult populär. Det släpptes även spel baserat på serien, där framför allt Segas vackra rollspel till Saturn från 1995 (idag en riktigt klenod för samlare som är svindyrt att köpa) brukar betraktas som en höjdare.


