Svenska
Gamereactor
nyheter
Like a Dragon: Infinite Wealth

Like a Dragon: Infinite Wealth är det längsta spelet i serien

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

När utvecklarna beskriver spelets längd som "monsterklass" vet man att det kommer krävas en hel del timmar. Det är precis vad Like a Dragon: Infinite Wealth behöver enligt Ryu Ga Gotoku Studio-bossen Masayoshi Yokoyama. Han beskriver det som ett "monster-class game longer than anything we've made so far" och att det inte är något som kommer kunna spelas igenom genom en eller två "all-nighters". Detta säger han i en intervju med japanska Game Watch (översatt av Automaton). Han ser också utmaningar med detta.

"This means that a lot of people are going to hesitate to play the game or will end up having it wait on their shelves. I found the possibility of that kind of outcome sad, so I thought, we have to get everyone hyped up enough to play it."

Lösningen, och speciellt den första meningen, är något jag inte hade förväntat mig att läsa.

"We have to get people to play the game in about a week or a month, even at the cost of their health, which is why it's our duty as creators to generate enough to be excited about. I've thought this way for the past year or two - for a game like Infinite Wealth, we have to get a festival going on. It would feel kind of rude to just drop such a long game and be done with it."

Yakuza: Like a Dragon hade en berättelse som varade runt 50 timmar, så vi kan förvänta oss att Like a Dragon: Infinite Wealth, som släpps den 26:e januari, slår det med en bra bit.

Like a Dragon: Infinite Wealth
Spelar längden någon roll?

Relaterade texter

Like a Dragon: Infinite WealthScore

Like a Dragon: Infinite Wealth

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Spelvärldens mest älskvärde tokstolle är tillbaka, denna gång för att göra Hawaii osäkert i ett nytt lika delar humoristiskt som omskakande äventyr till bredden fyllt med klassisk Sega-underhållning...



Loading next content