
Om du har följt vår senaste guide för Hades II , som berättade det bästa sättet att ta ner Hecate, har du hittat vägen till spelets nästa område. Oceanus är full av irriterande fiender. Till och med killen som kan ge dig några buffs kan också vara irriterande, men trion som blockerar din utgång från den vattniga världen är den tuffaste i gänget.
Scylla och hennes Siren-band är en visuell och ljudmässig njutning när du först stöter på dem, även om de också är dödliga. Till skillnad från Hecate och de senare bossarna, som knyter an direkt till ditt uppdrag när du försöker ta ner Chronos, är Scylla bara på fel plats, vid fel tidpunkt, men istället för att låta dig passera ser hon det som lämpligt att försöka tvinga dig att lyssna på hennes bands set, vilket vanligtvis innebär att du blir sprängd av massor av attacker.
Alla tre medlemmarna i bandet delar en stor hälsomätare på toppen, men du kan inte bara fokusera på en för att få ner dem alla. När var och en av dem har tagit tillräckligt med skada i den första fasen kommer de att sluta attackera men också bli osårbara, och sedan i den andra fasen kommer de att börja förgås en efter en. När du först kommer in i den här striden kommer du förmodligen att bli frestad att gå för trummisen först. Även om detta är en giltig strategi, eftersom trummisen är orörlig, är det bäst att du håller dig på tårna, eftersom hon kan spränga dig med AoE-skada, och hennes medmusiker kommer inte bara att låta dig klaga på henne. Om du har ett eget effektområde är det bäst att börja striden genom att rusa rakt in i mitten och få in skadan medan Scylla och hennes trummis är nära varandra.
Om du vill undvika trummisens attacker och inte kan tajma rusningar ordentligt ännu, är det bäst att springa till den bortre sidan av kartan, där du kan kita gitarristen. Hon kan kasta sig framåt för att träffa dig eller träffa dig med en serie projektiler som slår dig tillbaka. Hon är mer av ett irritationsmoment än en stor skadegörare, men om du inte ser upp för hennes dykattacker kan du falla offer för dem.
Sedan har vi Skylla. Hon är den verkliga bossen i gänget och rör sig långsamt men är helt osårbar för skador som riktas mot ryggen. Hon har en skrikattack som varar väldigt länge och fångar i ett stort område, hon kan skjuta en bubbla av musik mot dig och kan klämma fast sitt musselskal för att skjuta en mängd spetsiga projektiler över arenan.
När du har gjort dina förberedelser, valt ditt vapen, samlat välsignelser och utrustat den minnessak du tror kommer att ge dig den bästa chansen att överleva, är det bästa sättet att ta sig an den här striden att tänka på sirenerna som tre individuella fiender som du måste besegra. Vanligtvis lämnar du Skylla sist eftersom hon är långsam och lätt kan undvikas. Trummisen är den enklaste fienden att attackera först, eftersom hon inte kan röra sig och hennes attacker över hela arenan kan vara obevekliga om hon lämnas ensam. Gitarristen är ett irritationsmoment, men hon har inte många attacker och om du kan få henne ensam är hon verkligen inte så skrämmande.
Skylla på egen hand kan dock vara mer än en handfull, och därför rekommenderar vi också att du på din resa plockar upp något från Hestia, Hefaistos eller Zeus. Hestias bränneffekter innebär att du kan ducka in i närstrid och ut samtidigt som du lämnar fienderna med några bestående brännskador, och Zeus och Hephaestus erbjuder fantastiska AoE-alternativ om du kan dra ihop alla bandmedlemmar. Selene Nightmare Form är också otroligt användbar här, eftersom den ger dig några välbehövliga sekunder av osårbarhet.
Kort sagt, det finns inte mycket vi kan säga för att ge dig en enkel vinst här, förutom att spela smart snarare än snabbt. Det är lätt att bli överväldigad av tre bossar som kommer mot dig, men var inte rädd för att få lite distans och plinka iväg med avståndsverktyg om du har dem. Annars är det bara att döda trummisen och du borde vara på en vinnare.