Civilization VII kanske inte officiellt lanseras förrän nästa vecka, men om du har köpt spelets Deluxe eller Founders Edition får du fem dagars tidig tillgång, vilket i princip innebär att spelet är ute utan att vara ute, om det är vettigt. I vilket fall som helst, när du startar ditt Civilization VII spel måste du välja en ledare, tillsammans med din civilisation beroende på vilken tidsålder du befinner dig i. Din ledare kommer dock att gå igenom spelet med dig från antiken till modern tid, så du vill göra rätt val. Utan vidare, här är alla Civilization VII ledare och vad de gör, så att du vet vilken du ska välja:
+1 Resurskapacitet i städer
+1 guld per ålder för varje resurs som tilldelas städer
+5 Stridsstyrka för enheter på slätter och i öknen
+1 Produktion för varje 5 överskott av lycka i städer
+10% produktion i bosättningar som inte grundats av dig.
Att förklara ett formellt krig ger ett firande
+10 stridsstyrka mot distrikt för alla enheter under ett firande
+1 mat i städer för varje 5 överskott av lycka
+10% mat i alla bosättningar under en fest
Alla byggnader får +1 lyckonärhet för alla förbättringar
+2 Produktion i huvudstaden för varje stad
Kan köpa kulturbyggnader i städer
+50% guld för att köpa byggnader i städer
+1 Vetenskap per tidsålder om produktionsbyggnader i städer
+50% Produktion mot uppförande av produktionsbyggnader
+1 vetenskap per ålder från aktiva projekt som du har startat eller stöttat
Kan ha två Endeavours av samma typ aktiva samtidigt
+2 Kultur per tidsålder på utställda stora verk
Byggnader med Great Work-platser får ytterligare 1 plats
Städer som är bosatta på Tundra får vetenskap motsvarande 25 % av deras kultur per tur
Militära och vetenskapliga byggnader får en lyckoanslutning för kvarter
Få 2 gratis kavallerienheter när du går in i en fest
+5 Stridsstyrka för kavallerienheter under ett firande
25 % tillväxt i städer
+2 Vetenskap för varje specialist
Få ett storverk när du erövrar en bosättning för första gången
Få en infanterienhet när du bygger en kulturbyggnad
Armékommendörer inleder med förtjänstutmärkelsen
Få en infanterienhet när du bygger en vetenskapsbyggnad
+100% Inflytande mot att inleda spionageaktioner
Får 5 krigsunderstöd i alla krig som har förklarats mot dig
Enheter ignorerar rörelsestraff från vegetation
+2 Lycka per tidsålder på Lyckobyggnader
+50% Produktion för att bygga lyckobyggnader
+20 % kultur men -10 % naturvetenskap. Dessa effekter fördubblas under ett firande
Få ett unikt projekt som heter Weis vän och som kan utföras i en allians som ger dig och din allierade +25 % vetenskap.
+4 Vetenskap per ålder för varje ledare du är vänlig eller hjälpsam med
Kan stödja Endeavors gratis
Får 2 wildcard-egenskapspoäng efter den första medborgaren i varje tidsålder.
+1 sikte för alla enheter
Få en unik strävan som kallas handelskartor som gör att du gradvis kan se andra ledares utforskade områden
Få 300 guld varje gång du upptäcker ett naturligt underverk. Bonus: 100 guld om det är i fjärran länder
+100 % kakel och bredd från Natural Wonders
+50% guld för inköp av marina enheter
-1 Guldunderhåll för marina enheter
När du får belöningar från en berättelsehändelse: Får ytterligare 20 kultur- och guldbelöningar per tidsålder.
Har ytterligare narrativa händelser
+50 % Firandets varaktighet
+50% Lycka mot firande
Får en unik Endeavour som kallas Reform, vilket ger ytterligare en plats för Socialpolitik.
+1 Stridsstyrka för varje tradition, men inte politik, som placeras i regeringen. +2 Kultur och lycka per tidsålder i bosättningar. Dessa effekter är fördubblade i Distant Lands.
+3 Påverkan per ålder
Får 50 guld per ålder när dina diplomatiska handlingar accepteras, eller 100 guld när de avvisas
Ignorerar relationskrav för att förklara formella krig
Kan ta ut trupper från stadsstater som du inte är Suzerain över
Får en unik sanktion som kallas Continental System. Minskar handelsvägsgränsen för den riktade ledaren till alla andra ledare med en
+8 guld per ålder för varje ledare du är ovänlig eller fientlig mot
Kan avvisa Endeavours gratis
+1 Förflyttning för alla landenheter
Att besegra en fiende ger en kultur som motsvarar 50 % av dess stridsstyrka
Alla byggnader får +1 i livsmedelsnärhet för berg
Specialister som gränsar till bergen har inget lyckounderhåll
+1 Mat och produktion per ålder i bosättningar för varje delstat du är Suzerain i
+1 stridsstyrka för alla enheter för varje stadsstat du är härskare över
Få 3 gratis nivåer på din första armébefälhavare
20 % erfarenhet av befälhavare
+10% Vetenskap i städer i Tropical. Detta fördubblas när du i ett formellt krig förklarar
+3 Stridsstyrka för enheter som anfaller på neutralt eller fientligt territorium
Få 100 kultur och guld per tidsålder när du erövrar en bosättning för första gången
+10% guld i alla bosättningar. Fördubblat i bosättningar som inte grundats av dig
+1 rättningsgräns per ålder
+1 Handelsvägsgräns med alla andra ledare
Få 50 kultur och 100 guld per tidsålder när du bygger en handelsväg eller väg
+1 Kultur och guld per tidsålder på unika byggnader och förbättringar
Om du också vill kolla in de civilisationer du kan spela kan du kolla in videon nedan: