God of War-skaparen: "Det nya God of War ser hemskt ut och kommer sälja dåligt"
David Jaffe tycker inte att God of War: Laufey känns som ett God of War-spel, men han verkar ha betydligt fler problem med det än så...
Sonys stream under tisdagskvällen verkar ha gjort de flesta nöjda, inte minst tack vare ett lite lägre tempo där spelen fick chansen att synas lite mer istället. Det som fick mest tid var det sista, nämligen God of War: Laufey som både utannonserades, visades och bekräftades ska släppas "soon".
Precis hur man än vänder och vrider på det så tycks det bli ett oerhört tekniskt komplett äventyr, men Kratos får här kliva åt sidan medan Faye tar över huvudrollen. Att döma utifrån kommentarer online, så verkar många nöjda, men inte alla. En av dem som är mest kritiska är hela God of War-seriens skapare, David Jaffe, som i en livestream menar att det ser direkt fruktansvärt ut.
En av de saker han tycks ha mest problem med är att det inte längre känns som ett God of War-spel:
"The God of War thing, though. If it wasn't called God of War, this feels like one of those trailers that someone has to remind you about and then you're like 'oh yeah I remember that's kind of cool'.
It's God of War... I'm not hyped for it but of course I'm going to play it and I'm going to stream it and talk about it..."
Därefter plockar han fram storsläggan och sågar spelet jämns med fotknölarna och förklarar att det utöver att vara horribelt även kommer floppa kommersiellt:
"I think it's terrible. I mean... I think it's terrible. I don't think it's going to sell what they need it to sell."
Vi berättar mer om God of War: Laufey här (och har även en trailer att bjuda på). Vad tycker du själv om spelet och Jaffes syn på det?








