Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
nyheter
Ghost of Yotei

Ghost of Yotei-utvecklaren säger att det är en serie som för alltid kommer utspelas i Japan

Brian Fleming: "Vi kan inte föreställa oss ett Ghost-spel som utspelar sig i, exempelvis feodala Europa"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Sucker Punch må vara en studio baserad i Washington, men den är numera starkt kopplad till Japan. Efter att ha utvecklat Ghost of Tsushima och Ghost of Yotei är studiochefen Brian Fleming inte lockad av att flytta serien till andra miljöer, utan menar att den hör hemma i Japan.

Under en pressrunda som Ungeek deltog i bekräftade Fleming att det inte finns några planer på att byta miljö:

"We believe the core of Ghost is someone wielding a katana, that's part of the essence. We can't imagine a Ghost game set in, say, feudal Europe. That doesn't make sense. There are plenty of games set there, but that's not what a Ghost game is.

For us, the natural beauty of Japan is part of the essence of a Ghost game. I gave this answer on stage [at Tokyo Game Show], and I think the fans in Japan, really appreciated that. That's the way we see it. It will always have that core, open-world katana adventure of some kind.

Now, we may change time periods, we may explore different settings, but I think there are some boundaries we probably won't cross."

Vi har redan sett ett stort tidshopp från Ghost of Tsushima till Ghost of Yotei, men det är möjligt att serien kan hoppa tillbaka i tiden igen. Även om det lär dröja innan vi får veta var och när nästa äventyr ska utspelas - så blir det åtminstone på de japanska öarna.

Ghost of Yotei
Läs vår recension här.

Relaterade texter

Ghost of YoteiScore

Ghost of Yotei

RECENSION. Skrivet av Olof Westerberg

Olof har lavjat samuraj i den efterlängtade uppföljaren till Ghost of Tsushima. Lever det upp till hypen? Vi svarar på alla era frågor i en gigantisk recension...



Loading next content