Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mafia III - Officiell tråd


I denna tråd kan vi prata om precis allt som rör Mafia III, oavsett om det handlar om hur man bäst klarar av uppdrag X eller varför man anser att person Y är riktigt välskriven.

Som i vanlig ordning, ifall ditt inlägg innehåller spoilers - spoilermarkera isåfall.
  • 0
Ser fram emot det, synd att det inte har en midnattsrelease. Som det verkar låses det upp runt 5 på fredag eftermiddag. Hoppas embargot inte visar sig vara ett sätt att dölja en bristfällig produkt. Verkar på förhand bli ett riktigt spännande spel med sin ganska unika tidsperiod, val av stad och musikinfluenser utöver Maffia temat som genomsyrar spelet.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Ser fram emot det, synd att det inte har en midnattsrelease. Som det verkar låses det upp runt 5 på fredag eftermiddag. Hoppas embargot inte visar sig vara ett sätt att dölja en bristfällig produkt. Verkar på förhand bli ett riktigt spännande spel med sin ganska unika tidsperiod, val av stad och musikinfluenser utöver Maffia temat som genomsyrar spelet.


Ja, en midnattrelease hade varit riktigt härligt. Är ju dock upp till butikerna att avgöra huruvida de vill ha en sådan release eller ej.

Angående embargot så tror (och hoppas) jag att 2K är så pass nöjda med och säkra på sitt spel att embargot ser ut som det gör för att förhindra spoilers och dylikt.

Gillar även att vi ser ut att få kontinuerligt DLC som är gratis. Trettio dagar efter release kommer man för övrigt få en bunt vapen i guldfärg. Läste även någonstans att det var planerat först att Clays outfit samt frisyren inte skulle gå att ändra, men genom högljudda önskemål från fans så blir det av ändå. Förhoppningsvis i en dag ett-patch eller en patch som inte är allt för avlägsen efter release.
  • 0
Citerar Straholic:
Citerar Patrikseve er fram emot det, synd att det inte har en midnattsrelease. Som det verkar låses det upp runt 5 på fredag eftermiddag. Hoppas embargot inte visar sig vara ett sätt att dölja en bristfällig produkt. Verkar på förhand bli ett riktigt spännande spel med sin ganska unika tidsperiod, val av stad och musikinfluenser utöver Maffia temat som genomsyrar spelet.

Ja, en midnattrelease hade varit riktigt härligt. Är ju dock upp till butikerna att avgöra huruvida de vill ha en sådan release eller ej.

Angående embargot så tror (och hoppas) jag att 2K är så pass nöjda med och säkra på sitt spel att embargot ser ut som det gör för att förhindra spoilers och dylikt.

Gillar även att vi ser ut att få kontinuerligt DLC som är gratis. Trettio dagar efter release kommer man för övrigt få en bunt vapen i guldfärg. Läste även någonstans att det var planerat först att Clays outfit samt frisyren inte skulle gå att ändra, men genom högljudda önskemål från fans så blir det av ändå. Förhoppningsvis i en dag ett-patch eller en patch som inte är allt för avlägsen efter release.


Framförallt hoppas jag att de åtgärdar spelets 30 fps lås på PC som det verkar ha. Det känns slarvigt idag att inte erbjuda stöd för högre bilduppdatering. Jag tror att spelet är kanon. Det är mer den tekniska sidan jag är orolig över. Men de som har testat spelet på PC säger att det är ganska ok minus låsningen av fps.

Rent spontant är röstskådespelet, tids eran, musiken, bilarna designen fenomenal av det jag sett, ska prova vid midnatt och se hur det är. Jag överlever dock 30 fps men det är lite synd om det inte kommer att gå att höja i övrigt tror jag på ett grymt spel.

Men det kanske bara är recensionsexemplaren, nya drivrutiner kom idag och spelet får ju en dag 1 patch liksom.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Framförallt hoppas jag att de åtgärdar spelets 30 fps lås på PC som det verkar ha. Det känns slarvigt idag att inte erbjuda stöd för högre bilduppdatering.


En patch som fimpar låset på 30FPS är under testfas och kommer släppas inom kort (till helgen om allt går som det ska).
http://www.vg247.com/2016/10/07/mafia-3-60fps-unlimited-pc-fps-patch-now-in-testing/
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Har spelat i några timmar, mina intryck hittills:

• Riktigt schysst grafik
• Välskrivna och intressanta karaktärer
• Riktigt skoj gameplay

Fortsätter det i detta spår, så kommer betyget nog att landa på 9-10/10 för egen del.
  • 0
Citerar Jakkal:
En patch som fimpar låset på 30FPS är under testfas och kommer släppas inom kort (till helgen om allt går som det ska).

Om ingen redan upptäckt så vill jag bara säga att patchen är ute i detta nu! Game on!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Citerar Jakkal:En patch som fimpar låset på 30FPS är under testfas och kommer släppas inom kort (till helgen om allt går som det ska).
Om ingen redan upptäckt så vill jag bara säga att patchen är ute i detta nu! Game on!


Jo spelet flyter på bättre med den, men den gör att mitt spel börjat krascha spontant efter en stunds spelande haha. Jag vet inte vad jag föredrog... smidigare spel som dock kraschar ibland eller sämre flyt med spelbart i timmar utan krasch...
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Drar ner spelet i detta nu. Jag betalade 320 spänn och om jag bara kan få en handfull rysningar av välbehag under spelets gång så känner jag att det är värt varenda krona. Även om det så bara handlar om att slira runt i ett träsk till Creedence på radion.
  • 0
Har precis dragit ner det från Steam. Jag kommer gå in med relativt låga förväntningar då jag hört att spelet inte levt upp till allas förhoppningar. Ska försöka att inte jämföra det med GTA.
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
Patch 1.04 anlände igår och det är numera möjligt att byta mellan flertalet outfits till Lincoln. Trevligt som tusan då standardkläderna är rätt tråkiga, enligt mig.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!