Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd


Jag hoppas att Wildstar hinner släppas innan Reaper of Souls så att jag har en anledningen till att inte börja spela D3 igen.
  • 0
Imorgon smäller det.. då ska Diablo 3 inhandlas till mitt kära PS3.. spelet har fått höga betyg och många diablo fans (PC) är lyriska.. ska bli så kul att äntligen få spela det =)
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Det känns ju onekligen intressant ut för att lira tillsammans hemma i soffan
  • 0
Lyssnade nyligen igenom soundtracket från D2 och det fick mig verkligen att inse hur intetsägande musiken i D3 verkligen är. Jag slår vad om att ni Diablo-fans kommer ihåg åtminstone lite utav musiken från D2 men kan inte för livet komma ihåg hur fan musiken i D3 låter. Musiken i D2 satt verkligen stämningen för zonen man befann sig i, den var stark och mäktig men ändå subtil. I D3 så är musiken nästan uteslåtande bombastisk, men menlös. I Reaper of Souls så verkar ju Blizzard gå tillbaka till den lite mörkare stämningen rent grafiskt, och av det jag sett så ser det faktist bra ut, men jag hoppas de får till det med musiken också för den tillför så extremt mycket.

http://www.youtube.com/watch?v=GI4iHTR_FUM&list=PLD80CC3FE
BE323161
  • 0
Älskar detta spel till konsol.. det flyter på så bra med styrningen och allt.. interface och legendary drops.. ja allt är bra =)
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
Älskar detta spel till konsol.. det flyter på så bra med styrningen och allt.. interface och legendary drops.. ja allt är bra =)


Håller verkligen med! Jag och sambon körde igenom inferno på PC men slutade på grund av otroligt usel droprate och den enorma fokusen på AH för att kunna spela vidare. En uppgradering kostade 10 miljoner guld, vilket var en omöjlighet utan att spela dygnet runt eller hacka/köpa guld...

Vi la ner men köpte det till boxen nu just för att vi hört det inte ens existerar ett auktionshus och att inventoryt var ordnat. Och oh boy, nog var det fixat alltid! Det är NU på konsol med dessa ändringar och direktkontroll vi anser Diablo verkligen lyft!

Detta är hur det är menat att spelas! Vi skulle bara testa en stund men fastnade hela eftermiddagen och kvällen; inpå natten... Helt perfekt hack'n'slash med djup, som funkar som bäst i soffan tillsammans; särskilt med de förändringar som skett lootwise och interfacemässigt.

Followsystemet innebär att den aktiveras omedelbart du slutar styra själv; så ska du göra annat en sväng så följer din karaktär automatiskt efter den som är kvar vid spakarna och teleporteras till dess sida om guben fastnar bakom ett hörn etc. Det bara flyter precis som det ska, kontrollerna är svintighta och menysystemet är effektiviserat till den grad att PC-versionen är hopplöst efter i våra ögon: och det är efter 150+ timmar med PC och under tolv timmar med konsol...
  • 0
Är nya på det här med Diablo, men får snart Diablo 3 till PS3an.

Min fråga: Kan man spela ensam och levla upp en gubbe för att därefter gå online och kör vidare med samma gubbe? Eller är det separata saves på ngt sätt?
Skulle kännas bra om man kunde lira vidare när kompisen har annat för sig och sedan köra vidare när han är online igen!
  • 0
Rent tekniskt... så länge du är uppkopplad mot nätet så spelar du alltid online. Du ställer bara in vilka (bara kompisar, alla osv.) som kan komma in och spela i ditt spel (ingen om du vill, vilket i praktiken gör det till offline). Så det är bara en save.
  • 0
Citerar kalabalik:
Detta är hur det är menat att spelas!


Njae, tycker att de gått överstyr på både PC och konsol-versionerna. På PC är nästan all loot strypt tack vare AH till den grad att det är omöjligt att hitta upgrades i princip, medans i konsol-versionen så blir man matad extremt bra gear i sån extrem takt att folk som spelat i mindre än 100h springer runt med 500k obuffad dps. Hoppas att loot 2.0 hittar en bra middleground istället för det ena eller det andra.
  • 0
Awesome!
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Auktionshuset stängs! http://us.battle.net/d3/en/blog/10974978/


Skulle just skriva om det själv.
I mitt tycke ett mycket bra beslut som kanske får mig att spela spelet igen och köpa expansionen.
  • 0
Det bästa som har hänt Diablo 3.
  • 0
Wow. Blizzard kanske kan vända på det som många fans anser vara ett sjunkande skepp!
  • 0
Ny trailer för Reaper of Souls, där man får se mycket av det som är tänkt komma skall. Tycker det ser riktigt bra ut
http://www.youtube.com/watch?v=i4waI8SXopc&&noredirect=1
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Något som stör mig är hur svår Belial är, spelar förvisso bara Nightmare men dör alltid av antingen hans superslag i fas 3 eller hans gröna ringar i fas 3, kan inte förutse dem innan det är försent. Ringarna är ju så stora att man inte hinner ut från dem.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ifall någon är intresserad så har Lumin en 20 minuter lång beta-video där han spelar den nya klassen, Paladin, från level ett och visar några av dess funktioner: http://www.youtube.com/watch?v=nYtE7PAXPOw
  • 0
Citerar Akahz:
Ifall någon är intresserad så har Lumin en 20 minuter lång beta-video där han spelar den nya klassen, Paladin, från level ett och visar några av dess funktioner: http://www.youtube.com/watch?v=nYtE7PAXPOw


Kan inte bara Blizzard komma med ett släppdatum snart? Väldigt sugen på att prova på Crusader.
  • 0
Körde lite D3 idag, efter nästan ett år. Det är fanimej fortfarande rätt så kul, är dock trött på barbaren och dessa akter efter 150 timmar. Ge mig expansionen nu
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Tjena jag söker något att spela med. det är ett gammalt spel men jag har precis börjat !
  • 0
Citerar Liemannen17:
Tjena jag söker något att spela med. det är ett gammalt spel men jag har precis börjat !


PC, PS3, 360?

Jag kör då o då, om du kör på pc, heter du där? Däremot kör jag enbart på min DH just nu 60, paragon 30-40 något, men vill du kan jag lägga till dig nästa gång jag loggar in.
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
kör massa fast för tillfället mest på PTR då det är grymt roligt att se allt som kommer med exspansionen o nya lootet etc.
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Någon mer än jag som stormtrivs med nya expansionen?
  • 0
Citerar Aaandy:
Någon mer än jag som stormtrivs med nya expansionen?


Tycker det gjorde spelet väldigt gott, även fast act 5 känns oerhört tråkig så är adventure mode verkligen en välkommen nyhet
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!