Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Så vad tycks om ny berserk?
Hittills är jag lite sådär. Lite svårt att bestämma vad jag tycker om tecknar stilen de valt och tycker Guts ansikte verkar bli rätt konstigt eller avlångt i vissa vinklar.

men äh är i alla fall äntligen en fortsättning på berserk så väntar spänt på nästa
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Swayer:
Så vad tycks om ny berserk?
Hittills är jag lite sådär. Lite svårt att bestämma vad jag tycker om tecknar stilen de valt och tycker Guts ansikte verkar bli rätt konstigt eller avlångt i vissa vinklar.

men äh är i alla fall äntligen en fortsättning på berserk så väntar spänt på nästa


Fråga, Läser du mangan?
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Fråga, Läser du mangan?
Nope men vet att den ser betydligt bättre ut i rit stilen.



Tillägg: Oh och jag hitta äntligen onepace. Äntligen kan jag försöka ge one piece en chans till.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Alltså............ wooow....... Jag är helt slutkörd just nu....

Avsnitt 15 av Re: Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu var nog det bästa animeavsnittet jag sett. Spoilerfri sektion: Grät en stund. Satt som klistrad framför avsnittet och gick igenom en mängd olika känslor. Kaffet blev nästan kallt för att jag glömde dricka det trots att jag hade koppen i handen, blev nästan chockad av avsnittet. Grät till och med en skvätt för att jag blev så rörd av det, och jag är en vuxen man. o_o

SPOILERSEKTION NEDAN för folk som såg det: Läs inte om du inte sett det. Det är helt klart värt din tid att se den här serien från början. Gör det nu. =)

...

Spoilers: Fy satan vad mörkt. Förmodligen det mest brutala animeavsnitt jag sett. Huvudkaraktären totalt mindfucked (fast mot slutet ändå inte), omringad av vedervärdig död och förstörelse. Tortyr, i min anime?! Barnslakt, i MIN ANIME?! Vad har hänt med världen?

Hur som helst ett väldigt episkt avsnitt, som jag tror kommer kommas ihåg av många i åren framöver. Ville faktiskt att det skulle avslutas på den där extremt mörka tonen då den där mystiska, gigantiska vargsaken dök upp, och de blodröda eftertexterna började falla. Hade velat dras med de känslor jag fick då en vecka. =)
  • 0
Till skillnad från Ree så är jag inte särskilt förtjust i varken det här avsnittet eller serien som helhet. Det blir ju så meningslöst och oseriöst när allt återställs hela tiden. Blå-håriga lolin dog igen för... vadå... sjunde gången? So what? Allt är ju tillbaka till vanligt i slutet av avsnittet, igen. Spoiler:Hur sjutton kan man se hennes döende kärleksförklaring som tragisk när de fem minuter senare håller händer och rodnar bredvid varandra? Sänkte betyget bara för detta.

All död och elände i serien leder ju inte till nånting och händer till synes bara för att chocka publiken. Visst bryter huvudkaraktären ihop från och till men även det verkar vara mer en ursäkt för chock-värde än ett pågående karaktärs-ark. Gärningsmannen det här avsnittet är även en stereotyp som jag avskyr, dåligt definierad och skrikig psykopat som även dyker upp i skräpserier som Tokyo Ghoul och SAO. Nä, omogen schlock i nivå med Akame ga Kill, Dangan Ronpa och Tokyo Ghoul för min del. The Eclipse i Berserk var även tio gånger värre än allt Re:Zero har att erbjuda men var även mogen, välskriven och framförallt permanent på köpet.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar n00b-gamer:
leder ju inte till nånting
Allt handlar om Subarus utveckling. Att gå igenom all den där döden och lidandet får honom att agera olika och framskrida serien. Finns även mysteriet med häxan och själva magin han styrs av.

Men mjo, nog håller många med om att det var ett av de bästa animeavsnitten någonsin. Om även bara för att de vågade göra det så dystert som de gjorde. Man *kände* saker, eller ja, de flesta av oss gjorde det, och det är alltid ett plus.

Själva avsnittet hade utmärkt regissering också, just pga. att mangaförfattaren översett skapandet av just det här avsnittet, för att få det "just right". <3

Att han är en sterotyp är också en del av "metan" med anime. Man dekonstruerar stereotyper, precis som i Madoka. Får folk att tro en sak bara för att sen vända det på huvudet, typ. Man förväntar sig att han ska vara den där badass-snubben som är bäst på allt, alá Sword Art Online, men det blir bara sjukt mycket pannkaka av det hela, trots att han agerar precis som i SAO (typ), åtminstone enligt stereotypen.

Gillar även andra "gory" serier, men ingen fick mig att... hmmm... känna, så mycket i ett avsnitt. Det var perfektion.
  • 0
Någon här som kollar på Furry Anime? Spice & Wolf har blivit en klar favorit för min del.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Ohem
  • Ohem
Citerar Swayer:
Så vad tycks om ny berserk?
Hittills är jag lite sådär. Lite svårt att bestämma vad jag tycker om tecknar stilen de valt och tycker Guts ansikte verkar bli rätt konstigt eller avlångt i vissa vinklar.

men äh är i alla fall äntligen en fortsättning på berserk så väntar spänt på nästa


Du är inte helt fel ute om 3D animeringen, jag upplever den också vara uncanny. Där är också vanligt animerat men 3D renderingen ser underutvecklad ut, endast svärdet ser bra ut med det i mitt tycke.
  • 0
Citerar Ohem:
Du är inte helt fel ute om 3D animeringen, jag upplever den också vara uncanny. Där är också vanligt animerat men 3D renderingen ser underutvecklad ut, endast svärdet ser bra ut med det i mitt tycke.
Ja svärdet som du säger ser riktigt snyggt ut. Har man tur blir det bättre på att "rita" testen underseriens gång <.<
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Angående Berserk: önskar att man istället hade börjat serien helt från början där man följer mangan helt och hållet och kör på samma sätt som man gjorde med Hunter x hunter. Och dessutom slopar 3d... musiken är inte direkt minnesvärd den heller.
  • 0
Danganronpa 3 måste vara det absolut bästa jag har sett på åratal! Visst är det ett absolut måste att spela Danganronpa 1 och 2 innan (ja det är kriminellt att se animen annars, lite som att försöka äta ketchup utan någon mat till och maten är spelen)

Det här är kvalité och tillochmed noob-gamer borde finna det här vara en av de absolut bättre animen, annars blir jag .. besviken

Om det var bara två animes jag fick se på ett år skulle vara Danganronpa 3 Despair arc och Danganronpa 3 Future arc
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Till skillnad från Ree så är jag inte särskilt förtjust i varken det här avsnittet eller serien som helhet. Det blir ju så meningslöst och oseriöst när allt återställs hela tiden. Blå-håriga lolin dog igen för... vadå... sjunde gången? So what? Allt är ju tillbaka till vanligt i slutet av avsnittet, igen. Spoiler:Hur sjutton kan man se hennes döende kärleksförklaring som tragisk när de fem minuter senare håller händer och rodnar bredvid varandra? Sänkte betyget bara för detta.

All död och elände i serien leder ju inte till nånting och händer till synes bara för att chocka publiken. Visst bryter huvudkaraktären ihop från och till men även det verkar vara mer en ursäkt för chock-värde än ett pågående karaktärs-ark. Gärningsmannen det här avsnittet är även en stereotyp som jag avskyr, dåligt definierad och skrikig psykopat som även dyker upp i skräpserier som Tokyo Ghoul och SAO. Nä, omogen schlock i nivå med Akame ga Kill, Dangan Ronpa och Tokyo Ghoul för min del. The Eclipse i Berserk var även tio gånger värre än allt Re:Zero har att erbjuda men var även mogen, välskriven och framförallt permanent på köpet.


den här mannen har korrekta åsikter
  • 0
Citerar Ree:
Man dekonstruerar stereotyper, precis som i Madoka. Får folk att tro en sak bara för att sen vända det på huvudet, typ. Man förväntar sig att han ska vara den där badass-snubben som är bäst på allt, alá Sword Art Online, men det blir bara sjukt mycket pannkaka av det hela, trots att han agerar precis som i SAO (typ), åtminstone enligt stereotypen.


pratar om du dekonstruktion som den är beskriven av Derrida? i så fall vet jag inte riktigt vad du snackar om här så du får nog förtydliga
  • 0
Min själ gråter över hur Berserk behandlas. Här har vi ett av de bästa fantasy-verken någonsin gjorda och den produceras med fickpengar av tränade chimpanser medan Light Novel-adaption nr. 1255657 får en fullt acceptabel budget att röra sig med. Ta mig fasen samtliga serier den här säsongen ser bättre ut, till och med den där dock-animen. Men pillutta dem för Berserk har även bättre story och karaktärer än samtliga av dem och är därmed min favorit den här säsongen.

Citerar Gaffern:
Det här är kvalité och tillochmed noob-gamer borde finna det här vara en av de absolut bättre animen, annars blir jag .. besviken


Ledsen att göra dig besviken i så fall för jag är inte imponerad av serien som helhet.

Första säsongen var på tok för kort och stressad för att hinna presentera alla karaktärer och mordmysterium ordentligt, andra säsongen skippades helt och nu är tredje säsongen bara 13 avsnitt igen. Vill skaparna ens göra den här serien?

Spelen är säkert bra dock. Har inte kört dem men kan tro att det bara handlar om att anime-versionerna är dåliga adaptioner. Du skriver det ju själv, man måste spela spelen för att få ut något av animen.

Men nog om mina åsikter. Vad tycker du själv? Vad gör Danganronpa till ett fantastiskt kvalitetsverk i din mening?

Citerar du du du du duuuuuu du du:
den här mannen har korrekta åsikter


Den där Hitler var nog inte helt dum ändå....
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Min själ gråter över hur Berserk behandlas.


Vad glad att din själ bara gråter över en serie. Min själ gråter över både Berserk och Rewrite. Nu har jag visligen bara sett första avsnittet av Rewrite, men jag vet att 13 avsnitt aldrig kommer räcka att täcka det mästerliga storyn av Key och Romeo Tanaka (japp, ingen Jun Maeda den här gången.). Ser ut som den kommer bli Charlotte 2.0.

Finns också risk att även D. Gray-Man Hollow kommer misslyckas och då kommer verkligen inte min själ klara det...

Tur dock så finns det ett ljus i denna dystra framtid... och den kallas "Fate/kaleid liner Prisma Illya 3rei!!". Den tredje arket i mangan är grymt episk och med episka fighter som även kan mäta sig med Fate/Stay Night och Fate/Zero. Med tanke på att Silver Link inte har misslyckas med tidigare säsonger så lär den nya säkerligen bli bra också. Den tredje arket är faktiskt annorlunda än tidigare säsonger och mer lik Fate/Stay Night när det gäller story och framträdandet. Så ni som inte var så förtjust i all Magical Girl, Lolis och yuris i tidgare säsonger så kanske denna faller er mer i smak
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar du du du du duuuuuu du du:
lol åt detta: http://kotaku.com/an-apology-to-evangelion-fans-from-hideaki-anno-1783903322


Så det är därför Evangelion har dröjt så länge... Han har jobbat på en Godzilla-film?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Finns också risk att även D. Gray-Man Hollow kommer misslyckas och då kommer verkligen inte min själ klara det...


Jag förstår forffarande inte varför dom byte ut alla rösterna för karaktärerna i serien Det är samma studio som sist, musiken är praktikt taget det samma och den utspelar sig ju direkt efter första seriens slut, Känns lite respektlös mot alla dom legendariska seyuus

Denna nya anime verkar redan hoppa över visa delar i mangan...och med tanke på den där första scenen som man visade i OP så kan man nästan tro att dom kommer slänga in alla volymer som finns kvar i dessa 13 avsnitt...
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Tyckte det började bli dags att göra nytta av min erfarenhet med anime så tog och sammanställde en lista över allt sevärt industrin har att erbjuda. Hoppas ni får någon nytta av den.

Har garanterat missat ett par stycken och fler kommer läggas till ju fler verk jag ser, men överlag bör detta vara majoriteten av dem.

Tillhörande 200+ recensioner av varje verk och varför de förtjänar sin plats i listan skriver jag imorgon.

Någon annan här som backade Under the Dog förresten? Tyckte ni om den då? Jag gillade den inte, den kändes som ett pilot-avsnitt till en tv-serie som bara lyckas etablera konceptet, karaktärerna och tonen men inte utveckla någon av dem. Skulle inte förvåna mig om den medvetet gjordes så här och senare ska agera morot för att få någon studio att göra en full serie av den.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Någon annan här som backade Under the Dog förresten? Tyckte ni om den då? Jag gillade den inte, den kändes som ett pilot-avsnitt till en tv-serie som bara lyckas etablera konceptet, karaktärerna och tonen men inte utveckla någon av dem. Skulle inte förvåna mig om den medvetet gjordes så här och senare ska agera morot för att få någon studio att göra en full serie av den


Det som mest irriterade mig med den var att karaktären som det egentligen ska handla om har inget betydelse alls i hela avsnittet. Spelar inte så mycket roll att hon är svensk, hennes karaktärer verkar helt ointressan och stereotisk....

Oh, snygg top-lista du gjorde där förresten xd
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar n00b-gamer:
ista över allt sevärt industrin har att erbjuda.

Crest of the Stars. Nice. Fantastic Children där inne nånstans? Gundam Unicorn, eller är det för action-y (la märke till en relativ avsaknad av såna typer av serier)?

Trevligt med "There she is", en gammal flashfavorit. =) http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/001/091/615/63d.png

Edit: Holy crap, Desert Punk (Sunabouzu) hade jag helt glömt bort. Måste se om den alltså. =)
  • 0
http://www.animenewsnetwork.com/daily-briefs/2016-08-03/godzilla-anime.com-domain-name-registered-under-toho/.104979

Anno pls..

Skit i Eva 4.0 och satsa på detta istället.

Citerar Ree:
Fantastic Children där inne nånstans?


Samma rad som Desert Punk.

Citerar Ree:
Gundam Unicorn, eller är det för action-y (la märke till en relativ avsaknad av såna typer av serier)?


Unicorn är med i Gundam-listan längst ner. Tyckte jag hade med rätt mycket action ändå, kanske inte de vanligaste valen (en del obskyr mecha till exempel) men action ska det finnas gott om.

Edit: Fixade om listan en aning. La till några jag missade, ändrade lite stavfel, fixade nya bilder och placeringar osv.
https://s25.postimg.org/ggrmpp7gt/recommendation_chart_1.jpg
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
https://static.neregate.com/2016/08/neregate.com-Fall-2016-Anime-Chart-v2.jpg

Så höstsäsongen börjar närma sig snart. Den ser bättre ut än den nuvarande säsongen i min mening. Följande är jag intresserad av.

-Drifters (action-serie från skaparen av Hellsing, animeras av en ny studio och en regissör som främst jobbat på JoJo tidigare)

-Sangatsu no Lion (karaktärs-drama från skaparen av Honey and Clover)

-Natsume Go (tidigare säsonger har varit bra)

-Chii's Sweet Home 3 (bästa moe-serien någonsin, katter > lolis)

-Iron-Blooded Orphans 2 (IBO är den bästa AU-Gundam för tillfället, vi får se om det fortfarande är fallet efter andra säsongen, AU-serier har ju en tendens att bli sämre i sina uppföljare)

Wixoss kanske tar sig i kragen igen också men jag håller inte andan. Inget fantastiskt denna säsong verkar det som men ett par bra serier i varje fall.

Så vad är ni intresserade av?
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
  • Ree
  • Ree
Drifters: https://www.youtube.com/watch?v=Ox81oclZKhQ

Ser okej ut, påminner om Black Lagoon. Orphans S2 ska man också se. Gundam har varit rätt bra det senaste årtiondet. =3

Gakuen Handsome ser rolig ut även om jag bara går efter bilden =P ...bara det inte blir en massa japanska puns för att spara på budgeten.

....Ville att Re:Zero skulle bli klar på 26 avsnitt, men icket. Blir en säsong 2 om 1-1½ år verkar det som. Lite småjobbigt att se anime nu för tiden. Allt kortare säsonger av de bra serierna, med allt längre uppehåll. Fan, Boku no Hero Academy hann knappt börja kändes det som.
  • 0
Mob Psycho 100 är bra och kanske till och med det bästa den här säsongen som jag har sett?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!