Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Mitt nya personbästa i bänkpress är 140 kg! Det gick till och med marginal, så det känns skönt. Ska testa 142,5 kg om en månad för det kändes nästan som att det kunde ha gått vägen också.

Gjorde lite högreps efter det följt av latsdrag och benpress. Avslutade med bicepscurl där jag gjorde en 10:a på 28 kg i stående bicepscurl.

Kändes riktigt kul! Laddade upp med att dricka en Pepsi innan träningen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Grattis, kul!

Pepsi har ju både snabba kolhydrater och koffein så varför inte. Jag åt en koffeintablett, ett päron och en chocolate chip cookie.

Börjar nå bra nivå med crosstrainern. Bränner 300 kalorier på drygt 20 min nu. Vikten fortsätter nedåt.
  • 0
Ja, sant.
Pepsi och en näve Ahlgrens bilar tog jag fast det bara var tisdag (!).

Jag har kört assault bike några gånger nu. Tycker den känns...spännande kanske man kan säga?

Kör 10 minuterspass och har hittills kommit upp i 160 kcal förbrukade. Har dock inte pressat mig järnet så borde kunna få lite bättre iaf. Något du testat?

Annars har jag äntligen kommit igång med löpningen. Har inte haft någon lust att springa för tycker det varit så jäkla kallt hela april och även maj. Har huserat på gymmet istället...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Näe på mitt gym är assault bike till för de som tränar i boxen. Men den är ju väldigt lik crosstrainer bara att man sitter ner? Så kanske förbränner lite mindre bara då.

Det är väl det fina med cardio att ju mer man gör det ju bättre blir man på att förbränna kalorier. Man kan köra längre och hårdare än sist. Har jag 20 min över så är det 300 kalorier jag kan göra av med hyfsat enkelt och helt smärtfritt.
  • 0
Jo, precis. Lite samma.

Tränade myspass igår med kabel-flyes, straight arm pulldowns, omvända kabel-flyes samt lite triceps och legextensions.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Hade själv ett pass med fokus på boulder shoulders och rygg. Kändes konstigt att köra överkropp utan att bänka.
  • 0

Körde hantelpress, kabelrodd, benpress och bicepscurl ikväll.


Hantelpress en 7:a på 52 kg som bäst. Tränade även lutande hantelpress.

I kabelrodd en 10:a på 110 kg som bäst, i benpress en 10:a på 265 kg samt i bicepscurl en 10:a på 28 kgs-hantlarna.

Imorgon blir det löpning en sväng runt kvarteret.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

77,9 kg morgonvikt. Det rör på sig. Jag rör på mig!

Lite svagare i basövningar men det är väl förväntat. Har bra pump och sånt iallafall.

  • 0

Bra jobbat. Jag är nere under 100 kg nu (98,5 kg morgonvikt) men fortfarande 4-5 kg till innan jag är nöjd. Något kg till borde jag iaf tappa innan semestern.

Tränade latsdrag, hantelpress (plan och lutande) samt benpress och lite mage igårkväll.

Latsdrag en 10:a på 105 kg, i plan hantelpress en 9:a på 48 kg, i benpress 10:a på 265 kg och i mage lite blandade reps.

Långt uppehåll den här gången men haft mycket på jobbet..

Nästa pass blir på onsdag! Idag ska jag cykla lite spinning.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Körde ett pass igårkväll där jag tränade bänkpress, kabelrodd, hyperextensions samt lite triceps i kabelmaskin.

Bänkpress en 10:a på 105 kg, kabelrodd en 10:a på 110 kg, hyperextensions i romersk stol 12:or på 30 kgs sandsäck på nacken och i tricepsextensioner en 10:a på 50 kg.

Bra tryck!

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Verkar inte minska så¨mycket i bänk trots att jag går ner i vikt. Jag gör 10-12 reps på 100 och 3-4 reps på 120. Känns bra.

Sömn och aktivitet är dålig medan kost och träning går bra. 

  • 0

Har du testat att maxa i bänkpressen?

Körde min andra löprunda på två dagar ikväll. Blev ca 5,5 km. Igår blev det ca 7,5 km. Gick bra.

Vikt ca 98 kg imorse.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Inte 1rm känns inte som nån idé just nu. Maxar hellre på högre reps och kör mig slut på 100 kg t.ex.

  • 0

Nej, jag förstår. Men kan vara kul att se hur relativt lite du tappat. Gör du en 3-4 på 120 kg borde du fixa 130 kg iaf...

Tränade hursomhelst hantelpress, latsdrag, benpress och bicepscurl ikväll.

Gjorde en 8:a på 50 kgs-hantlarna i plan hantelpress, latsdrag en 10:a på 105 kg, benpress en 10:a på 265 kg och i bicepscurl en 10:a på 28 kg.

Nästa vecka ska jag testa att maxa i bänkpress igen. Kan faktiskt gå vägen med 142,5 kg, iaf som det kändes sist jag testade. Ska se till att vara utvilad och ha ätit bra under hela dagen bara.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Kanske det, men det skulle nog kosta mer än det smakade och om jag missar så sänker det nog bara självförtroendet. 

Slutspurten av deffen nu. Åt upp mig lite över midsommar, men nu har jag ledigt från jobbet så kommer att träna med kroppen de dagar jag har dottern och röra mig mycket. De dagar jag inte har henne får jag köra de tunga övningarna bänk, böj och mark.

Ska försöka vara lite hungrig. Känns inte som att man deffat om man inte varit hungrig. Fortfarande bättre form enligt spegeln än vågen

  • 0

Hur mycket väger du nu? Jag väger 98 kg fortfarande. Vill ner till 93-94 kg men kommer nog inte fixa det. Kanske 95-96 kg känns rimligt nu i sommar.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

78,5 kg såhär på kvällen. Ska iväg på gymmet och kötta lite mark, ben mage.

Hörde ett bra tips som kanske fungerar på dig. Om du rör dig mycket om dagarna och kör cardio och det där så fokusera på kosten så ska det gå bra. Är du inte så aktiv utöver gym, lägg till långa kvällspromenader eller liknande!

Jag har gått 10k steg idag och ska snart till gymmet. 

  • 0

Tack för tipset! Jag ska ut och ta en kvällsjogg nu strax. Har även promenerat 7,5 km idag och har 6,1 km i snitt den här månaden, jämfört med ca 4 km vanliga månader. Lite ska det nog märkas på fläsket iaf...

Kosten är väl si och så. Blir för mycket skräpmat vilket gör att jag inte går ner så mycket som jag borde. 

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Näe skräpmaten kan du byta ut. Eller försöka äta väldigt mycket av det som är nyttigt helt enkelt.

Passet idag gick bra. Gjorde sexor på 150 med mycket kraft kvar i tanken. Sen köttig benpress med mer.

Äter sallad till middag och proteinglass efter. Överkropp imorgon! Ska bänka på 110 då åtminstone. 

  • 0

Var på semester förra veckan så körde bara ett enklare pass på hotellgymmet. Sprang även två gånger på löpbandet som fanns där.

Men igår körde jag bänkpress, rumänska mark och kabelrodd igen. Gick lite småsegt tyvärr.

Idag tränade jag spinningcykel 25 minuter och imorgon ska jag springa tänkte jag.

Vikten är fortfarande 98 kg, men ganska väntat med tanke på att jag var på semester och åt gott varje dag. 

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Jag har tagit ett break i träning och kost för dels har jag dottern och dels fyller jag år. Så jag äter mycket och tränar lite! 

  • 0

Jag har kört mest löpning under semestern. Har gått mestadels bra.

Tränade ett styrkepass igen i förrgårkväll. Blev hantelpress, kabelrodd, latsdrag och benpress.

Gjorde en 8:a på 50 kgs-hantlarna i hantelpress.

Idag sprang jag 6 km. Gick segt men tog mig runt. Imorgon tänkte jag också jogga en sväng.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tränade hantelpress, kabelrodd, latsdrag och benpress även ikväll. Gick bra och gjorde en 8:a på 50 kgs-hantlarna ikväll också.

Imorgon ska jag springa en lite längre sväng. Hoppas på 10 km!

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tränade lite maskiner igårkväll. Körde 4 x 12 benpress,  bröstpress och sittande rodd.

Idag joggar jag 6 km.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tycker inte hantelrodden tar som den ska. Vad gör jag fel?

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!