Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Förlängning för USB-kabel


Jag söker en lösning för att kunna spela på min dator med handkontroll, men sitta i soffan framför teven lite längre bort. Hittade en USB-A till USB-C för att koppla min PS5-dosa, men 3 m räckte tydligen inte. Hittar inga USB-C-kablar som är 5 m, men däremot en förlängningskabel på Kjell & Co som jag nu undrar vore en smart lösning för mig. Fungerar sånt utan vingel, i vanliga fall? Kabeln från Kjell kostar 150 kr, men finns även en variant som kostar det dubbla av någon anledning.

150 kr

300 kr

  • 0

Eftersom jag har haft stora problem med USB-förlängningar i min Racingrigg skulle jag vilja slå ett stort, tungt slag för att INTE förlänga USB, då signalen mattas av efter en meter och sen bara blir svagare och svagare. Jag kör med sex stycken 2m-förlängare idag i riggen och de sladdarna kostade 499 kronor styck, från Amazon, och ska vara suveräna sladdar. Trots detta tappar jag signal, och ibland kontakt.

Petter Hegevall / Gamereactor

Fan, det låter inte lovande. Jag behöver bara två meter till för att kunna lira bekvämt i soffan (även liggande), så totalt hade jag haft en längd på 5 m (förlängning plus originalsladd). Kan ju i och för sig vara värt att testa för 150 kr. Kanske till och med går att lämna tillbaka om det inte funkar.

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!