Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Valvaketråden - USA 2020


Den här tråden är dedikerad till att bevaka, spekulera och diskutera kampanjerna till USA:s presidentval år 2020. T. ex vilka ni tror kan delta eller vinna samt vilka ni hoppas gör.

Varför så tidigt?
Kampanjerna för primärval brukar vanligtvis börja redan våren året innan valet. Just nu utforskar bl a Elizabeth Warren (Demokraterna) sin kandidatur.

Vad tror du då?
De senaste månaderna så har medierna fått det att verka som att nästan alla kändisar i Hollywood kommer delta (The Rock, Oprah, Jolie, Hanks osv). Jag tror inte att Demokraterna skulle vinna på det och att de letar en "professionell" politiker. Däremot så känns det fullt möjligt att Jesse "The Body" Ventura säger ja till att delta för USA:s version utav Miljöpartiet dvs Green Party.

Wikipedias artikel:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2020_United_States_presidential_election
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
Citerar Tribe:
Inte sedan han gick under jorden. Lever ute i öknen "off-the-grid" nu eftersom han är rädd att bli övervakad eller snipad av drönare... Hade blivit en intressant kampanj annars

i o för sig sant. Trodde det var möjligt men nu håller han på att snacka om att Green Party och Demokraterna ska gå ihop också.
Citerar Tribe:
Kan för övrigt säga att det allra mest intressanta med kommande valåret blir att se om lika många av ens Facebook-vänner plötsligt förvandlas till "politikexperter" lika snabbt som förra gången

Hahaha! Det där känner man igen!

Valuppdatering: Nästan varje kandidat i Demokraternas primärval är inte en vit heterosexuell man, förutom John Delaney. Starbuckschefen Howard Schultz provar vattnet för att ställa upp som en "independent" vilket Demokraterna är rädda för. Rykten pekar även på att den föredetta libertariana vicepresidentkandidaten Bill Weld kan komma att ställa upp i Republikanernas primärval mot Trump.
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
Super Tuesday is apon us! Tvivlar på att Bernie Sanders kan hålla sitt övertag över Joe Biden nu när Amy, Steyer och Mayor Butt har hoppat av.
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
Skamlös bump.

Då var valdagen här och det faktiska valvakandet börjar på riktigt. Vem tror ni vinner? Joe? Trump? Kanye West?

Tror tråden kan transformeras till att diskutera USA-politik efter valet är över. Om det finns intresserade.
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
Hoppas Biden tar hem det! Det ser hoppfullt ut.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Joe Biden blir USAs nästa president! Skönt, så slipper man Trump framöver.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
så slipper man Trump framöver.

Tämligen. Han kommer sannolikt att gnälla om valfusk från demokraternas sida så länge han lever, och massmedian i USA kommer att ge honom gott om reportage eftersom Trump = clicks.

Även om han inte längre är USA:s president så kommer hans skandaler och antidemokratiska uttalanden fortfarande att dominera nyhetsflödet, precis som de har gjort dem senaste fem åren.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Tror inte tekniken riktigt är där än.
Kanske inte titeln på tråden då. Men att jag som trådens skapare är okej med att diskutera annan burger-politik. De facto, de jure, så att säga.

Funderar på vad fyra år med Biden kommer leda till för motreaktion när republikanerna har sitt primärval 2024. Med tanke på att Trump var en reaktion på åtta år med Obama. Spekulerar på både Alex Jones och Rand Paul.

Tror inte heller att vi har hört av Trump för sista gången. Gud vet vad han kommer syssla med nu. Innan och efter Biden svärs in.
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
En annan aktiv tråd här på GR som inte är MRC i dagsläget? Tjoho.

@Mr.Clint

Biden kommer dock inte heller smita så enkelt från de anklaganden om att han är våldtäktsman. För att inte tala om skandalerna som sker inom hans familj. Han kommer precis som Clinton hamna i hetluften och bli knäckt. Rätt åt honom.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Jo, men man slipper honom som världens mäktigaste man iaf.

Tillagt 2020-11-10 12:52:
Jag tror du förstår vad jag menade ändå.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Biden kommer dock inte heller smita så enkelt från de anklaganden om att han är våldtäktsman. För att inte tala om skandalerna som sker inom hans familj. Han kommer precis som Clinton hamna i hetluften och bli knäckt. Rätt åt honom.

Det är väl ändå inte så konstigt att Biden kommer att bli mycket omtalad framöver nu när han ser ut att bli USA:s nästa president? Det var ju inte riktigt det mitt inlägg omfattade precis.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!