Svenska
Gamereactor
nyheter
Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI behöver ingen day one-patch

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Nuförtiden är det inte ovanligt att stora spel kommer med omfattande uppdateringar redan första dagen de släpps, även kallade dag 1-patchar. Syftet är att hinna med att fixa de sista buggarna som eventuellt finns kvar efter att spelen färdigställts och skeppats iväg till butikerna, och fenomenet är idag mer av en regel än ett undantag då titlar blir allt större och kräver mycket mer finputs än för tio år sedan.

Därför kommer det som en rolig överrakning när Hiroshi Takai som är regissören bakom det hett efterlängtade Final Fantasy XVI (16) nyligen avslöjade för Game Informer att spelet anses vara såpass färdigt att en dag ett-patch inte är nödvändig. Dels grundar sig beslutet i att studion helt enkelt har så högt förtroende för att produkten ska hålla tillräckligt hög kvalitet utan uppdateringar men ett annat skäl är att han och teamet helt enkelt tycker att ett spel ska fungera när det släpps så att de med sämre internetuppkoppling inte ska behöva bli lidande.

Värt att nämna är dock att utvecklarna fortsätter att buggtesta Final Fantasy XVI ända in i kaklet när spelet äntligen släpps den 22:a juni och även fast någon patch inte är planerad i nuläget så kan det förstås komma att ändras när premiären närmar sig.

Vad tycker du om dag ett-uppdateringar?

Final Fantasy XVI
Blir spel nummer 16 ordentligt välpolerat?

Relaterade texter



Loading next content