Svenska
Gamereactor
nyheter
Dragon Ball Sparking Zero

Dragon Ball Sparking Zero sålde tre miljoner exemplar på 24 timmar

Fans har väntat över ett decennium på återkomsten av Budokai Tenkaichi-konceptet, och Bandai Namco levde upp till förväntningarna...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

I fredags släpptes det nya fightingspelet baserat på den nu framlidne Akira Toriyamas mästerverk, Dragon Ball Sparking Zero. Media (inklusive vi här på Gamereactor) gillade spelet och detsamma gäller tydligen fansen. Zero var nämligen en av de mest populära titlarna på Steam under den gångna helgen, med över 120 000 samtidiga spelare som mest - och konsolversionerna verkar ha gått minst lika bra.

Faktum är att Bandai Namco nu skickat ut ett pressmeddelande, där det framgår att spelet sålt i över tre miljoner exemplar under de första 24 timmarna på marknaden. En överväldigande succé som spöar allt annat i serien. Som jämförelse kan vi ta Resident Evil 4 Remake, vilket betraktades som en praktsuccé och nådde tre miljoner sålda exemplar efter 48 timmar på marknaden, medan Dragon's Dogma 2 behövde en hel vecka för att nå milstolpen.

Dragon Ball verkar alltså vara mer populärt än någonsin, såhär drygt 40 år efter debuten och Goku och hans vänner lär med andra ord finnas kvar i många år framöver.

Har du själv skaffat Dragon Ball Sparking Zero och vad tycker du om det?

Dragon Ball Sparking Zero
En tvättäkta kamehameha-succé!

Relaterade texter

Dragon Ball Sparking ZeroScore

Dragon Ball Sparking Zero

RECENSION. Skrivet av Joakim Sjögren

Drakar, kulor och stora apor drabbas samman i det senaste spelet med Dragon Ball i titeln. Vi har tittat närmare på Dragon Ball Sparking Zero, och här är vår recension...



Loading next content