Silicon Knights släpper som bekant sitt Too Human i slutet av månaden och turerna kring spelets releasedatum har varit många. Nu menar studions grundare Denis Dyack att en bidragande orsak till den långa utvecklingstiden har varit vilseledande information från Epic som tillhandahållit dem Unreal Engine 3-motorn.
För er som missat det pågår det en rättstvist mellan de två företagen sedan förra året. Detta då Silicon Knights anklagar Epic för att inte leverera vad de lovat med Unreal Engine 3. Bristande support, utvecklarkit som inte levererats i tid med mera är några av anklagelserna. Epic har dels svarat genom att förneka att det ligger någon sanning i anklagelserna, men sedan även i sin tur anklagat Silicon Knights för att ha visat motorn för utomstående parter och använt motorn för att utveckla ett spel för Sega och därmed brytit det licensavtal de skrivit.
Det återstår att se hur stora ringar på vattnet det blir av den rättsliga konflikten. Just nu menar som sagt Dyack att utvecklingen av Too Human tagit längre tid än nödvändigt då de själva fått göra större förändringar i motor än de hade behövt göra om Epic levererat vad de utlovat. Spelet släpps till Xbox 360 och ifall ni ännu inte testat demo kan ni ladda hem det från Xbox Live Marketplace och testa det i väntan på spelets release 29:e augusti.