Svenska
Gamereactor
nyheter
Dead Island 2

Dead Island 2-utvecklaren försvarar att närstridsvapen går sönder

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det är inte alla som gillar tanken på att vapen i spel går sönder när du använder dem. Till och med mästerverk som The Legend of Zelda: Breath of the Wild harkritiserats för detta tidigare, liksom det ursprungliga Dead Island.

Men det systemet återkommer ändå i Dead Island 2. I en intervju hos VG247 säger designchef Adam Duckett att det är helt naturligt:

"Ranged weapons have ammo, so melee weapons have degradation. We're generous with it; we want players to explore the full arsenal of weapons - so we have so many great mods, and so many perks, and so many other things in this game that we want players to cycle through. It also helps that players can keep a wide variety of tools in their arsenal, so they're never going to be without something they can use.

I think [weapon durability] helps fit with our tone a little bit, too, because this is a game that just keeps going, this is a game that's over-the-top - but we want to be grounded in reality. Having one foot in reality - and having weapons that break - helps us push other parts of the game into that over-the-top mentality."

Du kan kika på den senaste trailern härunder. Vad tycker du om vapen som går sönder?

HQ
Dead Island 2

Relaterade texter

8
Dead Island 2Score

Dead Island 2

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Efter orimligt lång väntan och en definition av begreppet utvecklingshelvete är det nu äntligen dags att få spela Dead Island 2, har det varit väntan värt?



Loading next content