Svenska
Gamereactor
nyheter
Concord

Concord-utvecklarna: Våra chefer lyssnade inte och vi saknade en tydlig designplan

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Mycket har hunnit sägas om Sonys katastrofalt missbedömda GAAS-satsning som stavas Concorde. Ett spel som till synes ingen var intresserad av och som i slutändan mycket väl kan komma att bli en av de största flopparna som branschen någonsin upplevt.

Karaktärerna i Concord har varit en av de mest kritiserade aspekterna av spelet. Vilka har beskyllts från att vara allt från generiska till reklampelare för PK-kultur, vilket enligt en av spelets utvecklare delvis beror på att där saknades en övergripande designplan.

Än värre så menar personen på att cheferna helt enkelt inte lyssnade på den feedback eller klagomål som produktionsteamet kom med, vilket man kan läsa en del om i ett inlägg från denne på sitt numera nedlåsta X-konto.

"I'm just going to say this here, a lot affected the art side of Concord including design by committee, failure of some leadership to listen to the art team etc.

The Character concept art team including myself is going through an extremely difficult time emotionally, and some on the team no longer want to work in games, design characters, or even do art anymore after this"

Trist som tusan för artisterna om detta är sanningen, och tyvärr i så fall bara ännu ett exempel på hur styrelserum negativt påverkar AAA-scenen i allt större utsträckning.

Vilka är dina tankar om Concords karaktärsdesign, och vad Amanda nu berättat via sina inlägg på X?

Källan

ConcordConcord

Relaterade texter

ConcordScore

Concord

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Efter åtta års utveckling har Sony-ägda Firewalk Studio (som består av Destiny-veteraner, primärt) äntligen färdigställt sin haussade Overwatch-utmanare. Petter har delat ut betyg...



Loading next content