Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Strid på kniven i Portugal

Strid på kniven i Portugal

Skrivet av Petter den 22 maj 2022 kl 14:04

Rally Portugal 2022 mosar vidare idag och jösses vilket rally, såhär långt. Svårt. Stökigt. Bråkigt. Snabbt. Och rysligt jämnt. Loeb krashade bort sin ledning under gårdagen och Neuvilles bil har varit skadad i omgångar medan lillkillen Rovanperä leder. Han är makalös den spolingen. Jag satt och kikade på gårdagens sträckor tidigare idag och kom att tänka på hur mycket jag hoppas att Codemasters första WRC-spel (nästa sommar, som det verkar) kommer att vara en harscore-simulator och inget annat. Tänk vässad Dirt Rally 2.0-fysik och 12 mil (!) långa specialsträckor. Jösses vilket vanvett. 😂

HQ
Durant & Letterman

Durant & Letterman

Skrivet av Petter den 22 maj 2022 kl 13:57

Jag gillade aldrig riktigt den första säsongen av Netflix-showen My Next Guest Needs No Introduction With David Letterman. Det kändes konstlat. Stelt. Styrt. Geggigt. Därför hade jag heller inga särskilt höga förväntningar när drog igång Kevin Durant-episoden ur den nya sässongen. Men här är atmosfären lättare och upplägget mindre forcerat. Samtalet är naturligare och Durants kemi med Letterman är fantastisk. Kevin är en riktig supersköning och jag gillar hela den karlns inställning till basket, till livet, till allt. "I don't give a fuck about do damn Drake Night!" Hahaha.

Om Halo Infinite hade gjorts i Unreal 5

Om Halo Infinite hade gjorts i Unreal 5

Skrivet av Petter den 21 maj 2022 kl 21:02

Halo Infinite är snyggt. Ett snyggt spel. Bitvis riktigt ordentligt tokläckert. Men också bitvis lite gammalt, på grund av det faktum att spelmotorn är dryga åtta år gammal och byggdes ursprungligen för Halo 5: Guardians. När en ambitiös hemmapulare nu byggt ökendelen på Zeta Halo i Unreal Engine 5 och lagt ut en spelbar liten demo, blir man ju helt kollrig i skallen av tanken på att nästa Halo kanske skulle kunna byggas i Unreal. Do it, 343. Do eeeeht. Kika!

Kalla kriget-spioner ikväll

Kalla kriget-spioner ikväll

Skrivet av Petter den 21 maj 2022 kl 19:24

Jag tror mig ha sett 1965 års spion-thriller The Ipcress File någon gång för länge sen, men jag minns ingenting från den. BBC-serien som nyligen släpptes (miniserie, sex avsnitt) finns nu ute för streaming och jag tänkte då att jag skulle färska upp minnet en smula, tillbringa aftonen med Kalla kriget-espionage och ursnygga dandy-kostymer. Så får det bli. Har du sett det?

Jag ser fram emot allting Tomb Raider...

Jag ser fram emot allting Tomb Raider...

Skrivet av Petter den 21 maj 2022 kl 18:49

När svenska Embracer Group nu i sin senaste kvartalsrapport meddelar att vi kan förvänta oss många nya Tomb Raider (och Deus Ex)-spel inklusive regelrätta uppföljare, remakes och remasters... Då är åtminstone jag en av dem som verkligen börjar drömma. Jag skulle vilja att Crystal Dynamics återgick till grundvärdena för Tomb Raider som spelserie i deras kommande, nya, trilogi. Jag vill se mycket mindre Uncharted-komplex. Mycket, mycket mindre. Jag vill se mycket mindre action där Lara tar sig an 15-20 legosoldater på en och samma gång. Istället önskar jag mig mycket större miljöer, grottor och tempel - där utforskandet i ett lågt, lunkande tempo tillsammans med massiva, miljöbaserade pussel och klättring - Utgör grundstommen. Toby Gards etta står sig enligt mig som det bästa spelet i serien, still, med rätt stor marginal. Det vill jag ha mer av. Gjort i Unreal 5. Tack!