Hur det skulle gå för Halo Infinite som gratis multiplayer-spel var på förhand svårt att säga. Och är fortfarande såklart svårt att sia om, för det är fortfarande bara i beta-stadiet. Finns det fortfarande en publik för dessa i grunden ganska långsamma spel (jämfört mot i princip allt annat) som till råga på allt saknar klasser och liknande, vilket tycks vara ett måste i dagens actiongenre?
Tänke skriva lite nya bloggar om betygsstatistik. Det har gått nästan 3,5 år sen sist så jag tyckte det kunde vara dags att titta på det igen. Statistiken gäller de format som det går att filtrera på under sidan Recensioner här på Gamereactor.
Ni som följer min blogg minns kanske att jag för några veckor sedan skrev om meningslöst sifferbollande, och syftade på Microsoft och Sony som tävlar om att bräcka varandra med försäljningsrekord - när de enda de egentligen gör är att tala om hur många konsoler de tillverkat. Och under natten har det här visat sig vara sant mer än någonsin tidigare, det är nämligen dags för NPD - de amerikanska försäljningssiffrorna för november månad.