Så jag har letat runt efter ett bra namn, och jag bestämt mig för Aethyr. Troligen kommer jag att komplettera med en sån där fånig undertitel, men så blir det.
Jag kan säga att det här är enormt beroendeframkallande. Det behövs bara några lediga timmar så händer det grejer. Jag modellerade en pelare som raskt blev två, och så gjorde jag en snygg överbyggnad så har jag en fancy inramning för dörrar som är viktigare. Sen använde jag pelaren till att stötta upp en tidigare svävande plattform, och vips hade jag en idé. Jag byggde några nya rum varav ett är ett frivilligt utmaningsrum där det mesta av golvet är dödligt men man kan hoppa mellan pelare för att komma åt en skatt. Sen gjorde jag två rum som ska leda mot spelets slutområden, där det är lite mer storslagen dekor.
Sakta men säkert händer det grejer! Jag har varit lite upptagen (till exempel med att skriva recensionen) men idag återvände jag till skapandet. Och efter en massa knepande och knåpande har jag åstadkommit en hel del!
Jag har suttit en del och experimenterat nu, och nu börjar den grundläggande logiken finnas på plats. Det går att styra runt en boll i ett rum, det finns hinder som spräcker bollen och det finns en pump som fyller på den. Det går också att hoppa upp på föremål. Enligt logiken i originalet töms hela tiden luften så man måste skynda sig mellan luftpåfyllningarna.
Jag försöker sakta men säkert lära mig det här. Det går verkligen att göra vad som helst, men det krävs onekligen talang oavsett. Mina första idéer är nog inte genomförbara inom ett rimligt tidsspann. Däremot har jag tänkt ut ett annat koncept som kan fungera bra som uppvärmning.