
Det har varit ett bra år för Game Science och deras dundersuccé Black Myth: Wukong som åtnjutit enorma framgångar likväl som hyllats av både spelare och kritiker. Men tydligen var detta inte tillräckligt för teamet för när de inte vann utmärkelsen för årets spel under The Game Awards, ja då började dom böla.
Även bolagets VD uttryckte stark besvikelse på sociala media i efterhand och beskrev hur han i förväg skrivit ett långt tacktal och att resan över till USA och galan nu kändes som ett rent slöseri av tid och resurser. Men Feng Ji gick även steget längre och ifrågasatte även bedömningsprocessen kring årets spel. Inlägget är ett långt sådant och den maskinöversatta versionen går att finna här för den som önskar läsa.
I still can't figure out what the criteria were for Game of the Year. I feel like I came all the way here for nothing!
Ji nämnde även att framgångarna med Black Myth inte var en slump och menade på att detta är tack vare den talang som finns bland kinesiska utvecklare, deras spelindustri i stort och deras arbetssätt.
This was no fluke. It's the inevitable outcome of Chinese culture, Chinese talent, China's business environment, China's gaming industry, and gamers worldwide coming together.
Är detta arrogans eller är det kanske något som gått förlorat i översättningen? Vad tror du?
Tycker du att Black Myth: Wukong borde ha vunnit utmärkelsen årets spel, och vad är din reaktion på hur teamet och deras chef hanterar förlusten?