De stora spelföretagen fortsätter vara helt inkörda på att live service är framtiden och satsar stenhårt på svindyra spel i hopp om att skapa nästa dundersuccé. Samtidigt fortsätter de påkostade singleplayer-spel som släpps att göra praktsuccé.
Vi visste redan att kinesiska Game Science actionrollspel hade blivit ett kulturellt fenomen i sitt hemland och att det globalt sålt tio miljoner exemplar under sina första dagar. Men nu har vi uppdaterade uppgifter, och vet också mer om utvecklarens planer för framtiden.
Bloomberg har nämligen publicerat en rapport som avslöjar att Wukong nådde 18 miljoner sålda exemplar på bara två veckor, och prognosen från huvudinvesteraren, Daniel Wu, är att det kan nå 30 miljoner exemplar under sin livstid. För att uppnå det måste det naturligtvis till något som håller intresset uppe, och Wu bekräftar nu att det är DLC på väg, och säger att detta inte är studions den enda berättelse som utforskar kinesisk mytologi - även om deras nästa spel inte är en uppföljare till Wukong.
Vad tror du, är de stora kinesiska utvecklarna här för att stanna och kommer västerländska utvecklare återvända till singleplayer så småningom?