Tre dagar innan Juiced skulle släppas (september 2004) gick utgivaren Acclaim i konkurs. Gamereactor hade precis gjort klart ett läckert Juiced-omslag till vårt september-nummer och recenserat spelet då nyheten om Acclaim tillkännagavs. Andra gången gillt för utvecklarna Juiced Games som tidigare varit en del av Rage Studios som gick i konkurs precis innan spelet Lamborghini skulle släppas. Delar av Rage köptes upp och Lamborghini släpptes aldrig utan togs istället hand om av EA som ville ha licensen till sig själva.
Vi kontaktade Juiced Games dagen efter det blivit offentligt att Acclaim gått i konkurs och attspelet inte skulle komma att släppas men möttes av en lugn och hoppfull ton snarare än ren desperation för att ha fått sitt andra spel nedlaggt eller sålt på auktion till högstbjudande. Det visade sig att Juiced Games själva ägde rättigheterna till sitt spel denna gången och sålde dem snabbt för närmare tio miljoner till utgivaren THQ. THQ ville dock inte riktigt släppa Juiced i det skik som det var innan Acclaim-konkursen utan lovande Juiced Games om finanser för att under ytterligare sexmånader putsa, polera och tillföra diverse nya trimdelar, bilar, karaktärer och banor. För sex veckor sedan pratade Gamereactor på nytt med Juiced Games som idag är betydligt mer nöjda med spelet än nad de var i september 2004. "Att få tid och pengar till att polera och optimera ett redan färdigt spel är en chans som är få förunnade" menar spelets producent.
Tillkommit har fler bilar, två nya trimtillverkare, två nya karaktärer och en ny bana. Juiced ser näst intill kriminellt bra ut och kommer att släppas om två månader (20 maj) till Playstation 2, PC och Xbox. Petter recenserade Acclaim-utgåvan dagarna innan konkursen, den texten hittar du här:
Läs vår recension av Juiced från september 2004
En ny recension av spelet kommer dock givetvis att komma i vårt majnummer.