Svenska
Gamereactor
nyheter
Gran Turismo 7

Bilarna i Gran Turismo 7 är gjorda av en halv miljon polygoner

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Releasen ligger runt hörnet och snart är det dags att börja varva upp de virtuella motorerna för att lämna startlinjen i det efterlängtade Gran Turismo 7.

Polyphony Digital har under flera års tid utvecklat uppföljaren till den populära bilserien och vi börjar nu äntligen att få lite mer information om vad vi kan förvänta oss och de som plockade upp debuten på Playstation 1 vet att redan då imponerade grafiken stort men det har förstås hänt saker på den fronten. Med den tekniska utvecklingen och nya kraftfulla konsoler ser möjligheterna numera helt annorlunda ut än för tjugofem år sedan och på Gran Turismos officiella Twitterkonto publicerades en kort teaser om just detta, en jämförelse mellan första titeln i serien som nyttjade 300 polygoner för sin Supra och kommande sjuan som i sin tur kommer att ståta med hela 500 000. Det skall dock säga att det var samma antal polygoner i Gran Turismo 5 men då var maximal upplösning 1080p, att jämföra med 2022 års utgåva som erbjuder 4K.

Av allt att döma kommer vi alltså att få njuta av ett riktigt vackert racingspel när Gran Turismo 7 släpps till Playstation 4 och 5.

Gran Turismo 7

Relaterade texter

Gran Turismo 7Score

Gran Turismo 7

RECENSION. Skrivet av Johan Mackegård Hansson

Polphony Digitals ambitiösa bilsamlarsimulator och dess initiala mikrotransaktioner har nu förbättrats och balanserats vilket innebär att spelet är klart köpvärt...



Loading next content