Svenske producenten samt studiogrundaren Christofer Sundberg (Avalanche Studios) kikade precis som alla vi andra på den lilla intervjusnutten där Mad Max-skaparen George Miller kritiserade filmlicensspelet (här) baserat på Fury Road, som utvecklades av svenska Avalanche och idag fått något av en kultstämpel då det med facit i hand faktiskt var mycket bättre än vad många av oss var villiga att erkänna när det först släpptes. Miller sade i en intervju från i onsdags att han hade velat ha total kreativ kontroll över projektet och att orsaken till varför han inte hade det var orsaken till varför spelet blev sämre än vad som var tänkt, något som fått Just Cause-pappan och Avalance-grundaren Sundberg att se rött. Via X förklarar han nu att det var Warner Games releaseplan och deras korkade envishet som gjorde att spelet inte sålde som det borde ha gjort och att han blir mer än lovligt förbannad på de som kastar skulden på studion.
Christofer Sundberg om George Millers kommentarer:
"This is complete nonsense and just shows complete arrogance. They did everything they could to make this a complete linear game after having signed up with a developer of open-world games.
As we were forced to release Mad Max on the same day as Metal Gear Solid, they blamed us for the bad sales and cancelled a bunch of awesome DLC that was just sitting there waiting to be released.
The Mad Max game team deserves so much more credit than they have been given. Everyone involved in that project bears the scars of a hell of a project. To hear that the ones who were supposed to support us, just shit all over the work of an awesome team pisses me off."
Vad tycker du om Millers kommentarer och om Mad Max: The Game?