Under Gamescom i Köln förra veckan fick vi chansen att spela A Plague Tale: Requiem och även chatta med dess game director, Kevin Choteau. Bland annat snackade vi om hur berättelsen utvecklar Amicia och Hugo som karaktärer, och även om hur tekniken bakom spelet har gjort det möjligt för Asobo att skapa en större, mer krävande och visuellt slående upplevelse. Han sade:
"We've improved the game in every way. One of our main focus technically was having those facial expressions and those cinematics, and improving the quality of the sequences. We've created motion capture and performance capture in-house to be able to do that.
A much more wider area means much more light, and as you know, in a video game, light is quite expensive in terms of performance. So, going wider was a good idea, but not in a technological standpoint, and you need to fill those spaces, and we love to fill those spaces with rats. We've improved the tech on that a lot. We had 5,000 rats on the first one, and we have 300,000 on the second one, so it's a lot."
Det är kanske onödigt att påpeka att de med musofobi förmodligen bör undvika A Plague Tale: Requiem när det lanseras till PC, Playstation 5 och Xbox Series S/X (ingår även med Game Pass) den 18 oktober.